تامین ۶۰ درصد سیب تنظیم بازار شب عید از آذربایجان غربی

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۰۹:۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۲۸۵۲۶۹
تامین ۶۰ درصد سیب تنظیم بازار شب عید از آذربایجان غربی
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۶۰ درصد سیب شب عید و تنظیم بازار کشور به علت مرغوبیت محصول آذربایجان غربی از این استان تامین می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، اسماعیل قادری فر معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صادرات سیب درختی استان و تدوین راهکارهای لازم جهت تسریع در روند صادرات افزود: این اقدام در راستای ایجاد یک تحرک جدی فروش و بازاریابی سیب درختی آذربایجان غربی انجام می شود.

وی با اشاره به اخبار برگشت محصولات کشاورزی صادراتی به کشور ادامه داد: در زمینه قرنطینه و گواهی سلامت محصولات خوب عمل نشده است و این یک طمع کاری اقتصادی است و هیچ محصولی مشکل دار نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: کل ظرفیت صنایع تبدیلی کشور در ۴۰ سال گذشته ثابت و به میزان ۷۰ هزار تن است در حالی که برآورد کل محصول پیش بینی شده و قابل جذب امسال در این استان ۴۵۰ هزار تن بوده که چندین برابر ظرفیت صنایع تبدیلی است.

169361618

وی ادامه داد: نیازمند سرمایه گذاری جدید در بخش صنایع تبدیلی هستیم و لازم است تا ظرفیت ها و زیرساخت های شهرستان های نقده و اشنویه برای ایجاد این صنایع تبدیلی بررسی شود.

قادری فر ادامه داد: با گفت و گو های مکرر و پیگیری های استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا از محل تبصره ۱۸ اقدامات لازم در جهت تجهیز کامیون ها به کانتینرهای یخچالی جهت حمل میوه انجام شود و به زودی قراردادهایی در این زمینه تنظیم و آماده می شود.

وی افزود: برای حمل هوایی سیب درختی نیز اقدامات و گفت و گو هایی انجام و مجوز نیز اخذ شده است که باید مسوولان استانی برای آغاز این نوع صادرات همکاری و تعامل کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز