استاندار آذربایجان غربی : باید از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری کرد

۱۴۰۰/۱۰/۲۲ - ۰۹:۲۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۸۵۲۷۲
استاندار آذربایجان غربی : باید از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری کرد
معتمدیان : خام فروشی محصولات به ویژه در حوزه کشاورزی از مهمترین مشکلات کشاورزان استان است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صادرات سیب درختی استان و تدوین راهکارهای لازم جهت تسریع در روند صادرات که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد، با تاکید بر افزایش ارزش افزوده تولیدات کشاورزی و جلوگیری از خام فروشی این محصولات،  افزود: رفع این مشکل نیازمند اجرای برنامه علمی و مدونی توسط دستگاه های اجرایی است.

وی با تاکید بر هم افزایی و همگرایی لازم بین دستگاه های اجرایی، گفت: اولویت دولت سیزدهم و استان، روان سازی در تجارت مرزی و تقویت تعاملات و مراودات با کشورهای همسایه است که برای رسیدن به این‌ هدف نیازمند یک عزم جهادی است تا فعالیت ها در مرزها بدون توقف و مشکل انجام شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این استان با ۹ گمرک و پنج پایانه صادراتی دارای مزیت های مرزی بسیاری است، اظهار داشت: در زمینه کریدورهای زمینی و هوایی، استان دارای مزیت های فراوانی است که باید میزان برخورداری شهروندان از این مزیت ها نمود عینی پیدا کند.

معتمدیان با بیان اینکه ۴۰ هزار باغدار در این استان فعالیت اقتصادی دارند، افزود: لازم است تا مشکلات باغات سیب و ساماندهی این محصول استراتژیک در اسرع وقت انجام شود تا در آینده با مشکل مواجه نشود.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی در زمینه صادرات سیب و بازاریابی، گفت: ضروری است دستگاه های متولی بسترهای لازم را برای فعالیت این بخش و نیز ورود استارتاپ ها و کسب و کارهای نو فراهم کنند.

معتمدیان از وزارتخانه های مختلف از جمله نیرو، صمت و راهداری نیز خواست تا توسعه اقتصادی زیرساخت های استان را با جدیت بیشتر مورد توجه قرار داده و در زمینه فراهم کردن بسترهای مناسب حمل و نقل محصولات کشاورزی نیز همت مضاعف داشته باشند.

وی با اشاره به نیاز استان به ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون در بخش حمل و نقل به ویژه در حمل و نقل محصولات کشاورزی گفت: تا زیرساخت های این حوزه توسعه نیابد، دستیابی به پیشرفت و توسعه و افزایش روند صادرات محصولات کشاورزی به کندی محقق خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی بر افزایش آگاهی های کشاورزان و اطلاع رسانی دقیق در حوزه کشاورزی را مورد تاکید قرار داده و اضافه کرد: مدیریت در اطلاع رسانی و افکار عمومی در این زمینه نیز نیازمند کنترل است و نباید اجازه داد اذهان کشاورزان با مطالب و اطلاع رسانی های غلط مشوش شود.

انتهای پیام

نظر شما