تصویب ۸۱ مصوبه در راستای ارتقای شاخص های توسعه سردشت

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ - ۰۹:۳۳:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۶۱۸۶
تصویب ۸۱ مصوبه در راستای ارتقای شاخص های توسعه سردشت
استاندار آذربایجان غربی گفت: ۸۱ مصوبه به عنوان نقشه راه توسعه و محرومیت زدایی شهرستان کم برخودار مرزی سردشت در جنوب استان به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جلسه‌ ۸ و نیم ساعته شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی با محوریت سردشت، با اشاره به اینکه برای اولین بار و در یک طرح ابتکاری این شورا در پایان سفرهای شهرستانی و با محوریت شهرستانها برگزار می شود، افزود: تمامی مصوبات در حوزه های عمرانی و اقتصادی در سطح شهرستانی با انجام بازدیدهای میدانی و شناسایی ظرفیت موجود اتخاذ شده که به عنوان نقشه راه محرومیت زدایی منطقه استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر پیگیری مداوم روند اجرای مصوبات سفرهای شهرستانی ادامه داد: از فرماندار و مدیران شهرستانی انتظار داریم تا اجرایی شدن کامل مصوبات، پیگیر رفع مشکلات و موانع بر سر راه باشند.

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت پیگیری جذب اعتبارات ملی توسط مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرده و اظهار داشت: برای جبران عقب ماندگی شهر مرزی سردشت از اعتبارات ملی استفاده خواهد شد تا شاخص توسعه یافتگی در این شهرستان به متوسط استان نزدیک شود.

معتمدیان با بیان اینکه رفع مشکلات مردم در کنار شناسایی ظرفیت های منطقه در سفرهای شهرستانی اتفاق خواهد افتاد، گفت: سفرهای شهرستانی و بازدیدهای میدانی از شهرستانها با اولویت شهرهای محروم و کم برخوردار  و همچنین شهرهای با فرماندارهای جدید، انجام خواهد شد .

وی همچنین با تاکید بر فعال شدن مرز کیله سردشت ادامه داد: ساماندهی مرز کیله از طریق تعامل و گفت و گو با کشور همسایه در اولویت قرار دارد تا با تبادلات تجاری، زمینه شکوفایی اقتصادی منطقه و ایجاد شغل و درآمد برای جوانان فراهم شود.

معتمدیان با اشاره به اینکه سال آینده اختیارات استانی بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: با راه اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در سطح استان، اجرای برنامه های توسعه ای امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز