دیدار استاندار آذربایجان غربی با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۱۲:۵۶:۰۹
کد خبر: ۱۲۸۷۶۷۱
دیدار استاندار آذربایجان غربی با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی
استاندار آذربایجان غربی با وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در دیدار با سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد استان آذربایجان غربی از نظر طبیعت و تعدد آثار تاریخی و وجود دو اثر شناخته شده جهانی قره کلیسا و تخت سلیمان ادامه داد: این ویژگی ها منحصر به فرد و همسایه بودن آذربایجان غربی با سه کشور، سبب شده است این استان به عنوان یکی از فرصت های بی نظیر برای جذب گردشگر در زمینه های مختلف در کشور تبدیل شود.
استاندار آذربایجان غربی همچنین ظرفیت ها و زیرساخت های استان برای جذب گردشگران داخلی و خارجی را بسیار مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: وجود سه فرودگاه و پایانه های مرزی می تواند زمینه ورود و خروج مسافران به استان را تسهیل نماید.

وی ادامه داد: برای افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی و توسعه زیرساخت های گردشگری، نیازمند ایجاد ایرلاین بومی در استان هستیم و در این زمینه ضروری است وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت ها و پشتیبانی های لازم را بعمل آورد.

معتمدیان همچنین با اشاره به طرح های نیمه تمام در حوزه گردشگری خواستار توجه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای اتمام این طرح ها و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان طرح های گردشگری به ویژه بوم گردی در استان شد.

استاندار آذربایجان غربی گردشگری سلامت را نیز یکی از زمینه های جذب گردشگر و افزایش درآمد مردم استان ذکر کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز آذربایجان غربی می تواند به عنوان یکی از استانهای پیشرو و موفق در حوزه جذب گردشگران سلامت تبدیل شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دو واقعه مهم تاریخی در استان از جمله بمباران شیمایی سردشت و جنگ چالدران، خواستار توجه جدی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به تامین اعتبار برای  آغاز احداث موزه صلح سردشت و اتمام موزه جنگ چالدران شد.

معتمدیان همچنین ضمن دعوت از وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای سفر به استان زیبای آذربایجان غربی، خواستار برگزاری جلسه ویژه وزیر به همراه معاونین و مجمع نمایندگان و مدیران استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای رفع مسائل و مشکلات پروژه های حوزه گردشگری استان شد.

در ادامه این دیدار وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه درخواست های استاندار آذربایجان غربی در حوزه تجدید نظر در محدوده بافت تاریخی تعدادی از شهرهای استان،  تخصیص اعتبارات مربوط به تسهیلات به پروژه های گردشگری و تامین اعتبار برای  عملیات عمرانی  قول مساعد داد.

ضرغامی در ادامه با قدردانی از دعوت آقای معتمدیان برای سفر به استان و بازدید از  زیر ساخت های گردشگری آذربایجان غربی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین با برگزاری جلسه با استاندار آذربایجان غربى و مجمع نمایندگان جهت رفع مسائل و مشکلات و حمایت از طرح های توسعه گردشگری استان موافقت کرد.

انتهای پیام

نظر شما