استاندار آذربایجان غربی : هنرهای اصیل استان باید معرفی شوند

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۱۱:۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۹۴۹۱
استاندار آذربایجان غربی : هنرهای اصیل استان باید معرفی شوند
استاندار آذربایجان‌غربی : هنرمندان باید با برگزاری نشست های تخصصی و توسعه فعالیت‌ها در سطح استانی، ملی و منطقه ای در جامعه امیدآفرینی کنند و حتی جشنواره‌ای در سطح منطقه داشته باشیم و هنر استان را به همسایگان خود توسعه دهیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در دیدارسه و نیم ساعته با جمعی از هنرمندان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: بیش از هزار و پانصد اثر تاریخی داریم که باید این آثار تاریخی در کنار مفاخر و توانمندی‌های دیگر استان مدنظر هنرمندان قرار گیرد زیرا این قشر می‌ توانند با معرفی این آثار به نوعی امید را به جامعه برگردانند.

وی با اشاره به اینکه نقش هنرمندان در همراه کردن مردم بی بدیل است، اضافه کرد: مشکلات بخش هنر نیز نظیر سایر بخش ها نیازمند توجه بوده و این بخش نیز از نبود زیرساخت‌ها در مشکل است که این مشکلات قابل حل یا پیگیری است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: باید مشکلات را اولویت بندی و پیگیری کنیم تا این مسائل حل و فصل شود.

معتمدیان با تاکید بر ارائه تسهیلات مناسب به هنرمندان بیان کرد: هنرمندان باید با برگزاری نشست های تخصصی و توسعه فعالیت‌ها در سطح استانی، ملی و منطقه ای در جامعه امیدآفرینی کنند و حتی جشنواره‌ای در سطح منطقه داشته باشیم و هنر استان را به همسایگان خود توسعه دهیم.

وی گفت: بازتعریف و ریل گذاری برای دست یابی به توسعه از اولویت‌های این استان است زیرا در برخی از شاخص‌های توسعه عقب هستیم .

استاندار آذربایجان غربی با موافقت درخواست هنرمندان حاضر، در خصوص راه اندازی خانه هنرمندان در استان افزود: هنرمندان به طور موقت در مدرسه تاریخی هدایت مستقر شوند تا ساختمانی درخور شان این بخش تاسیس شود.

معتمدیان بیان کرد: مسائل هنری نیز در کنار مسائل فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی مدنظر قرار گیرد تا شاهد توسعه و رونق هنر اصیل استانی در سطح جامعه و در سطح ملی و بین المللی و منطقه‌ای باشیم.

در ابتدای این جلسه هنرمندان حاضر مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان را مطرح و در خصوص ارتقای جایگاه هنرمندان و معرفی هنرهای اصیل و قابل طرح  استان پیشنهاداتی را ارائه کردند.

انتهای پیام

نظر شما