رئیس کل سازمان امور مالیتی کشور: لزوم تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی با اشراف اطلاعاتی

۱۴۰۰/۱۱/۰۹ - ۱۲:۲۶:۱۲
کد خبر: ۱۲۹۱۸۱۴
رئیس کل سازمان امور مالیتی کشور: لزوم تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی با اشراف اطلاعاتی
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم معارفه مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، مقابله با فرار مالیاتی را یکی از اصول اساسی برنامه های سازمان امور مالیاتی کشور در سال آینده عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، بر تمرکز بر مقابله با فرار مالیاتی از طریق افزایش اشراف اطلاعاتی و شناسایی گلوگاه های فرار تاکید کرد و اظهار داشت: ما با استفاده از کلیه ظرفیت های قانونی از جمله ساماندهی دستگاه های کارتخوان، رسیدگی به تراکنش های بانکی، اجرای مواد ۱۶۹،۱۸۱ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم می توانیم اشراف اطلاعاتی خود را در شناسایی نقاط فرار مالیاتی به کار گرفته و مالیات حقه دولت را دریافت کنیم.

داود منظور به جهت گیری سازمان امور مالیاتی در خصوص رسیدگی به پرونده های مالیاتی با اشراف اطلاعاتی اشاره کرد و افزود: در سایه اشراف اطلاعاتی موفق شدیم بالغ بر ۷۷ هزار مؤدی مالیاتی که با وجود داشتن بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان تراکنش مالی، متقاضی استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم در تعیین مالیات شده بودند را شناسایی کرده و جلوی کتمان درآمد و در نتیجه فرارمالیاتی آنها را بگیریم.

وی در ادامه به توفیق حاصل از ساماندهی دستگاه های کارتخوان در خصوص شناسایی مؤدیان جدید مالیاتی در طی ۲ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در ۲ ماه گذشته صاحبان ۲ میلیون دستگاه کارتخوان درخواست غیر فعال سازی داده، یک میلیون دستگاه به حساب پرونده مالیاتی متصل شده و ۱۵۰ هزار نفر نیز متقاضی تشکیل پرونده مالیاتی شده اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بر تمکین و رضایت مؤدیان در پرداخت مالیات به عنوان یک اصل اسلامی- انسانی تاکید کرد و گفت: لازمه اینکه مؤدی قانع شود به اینکه مالیات حقه و منصفانه ای پرداخت می کند این است که مامور مالیاتی از همه ابزارهای تشخیصی در جهت تعیین دقیق و درست مالیات بهره بگیرد. وی بر لزوم جلوگیری از سوء استفاده مالیاتی افراد سودجو از مردم مناطق مرزنشین در قالب کارت های بازرگانی، پیله وری، حساب های اجاره ای و ...تاکید کرد وافزود: استانداری ها می توانند با ساماندهی پیله وران مناطق مرزی در قالب تشکل ها و تعاونی های بومی، زمینه تجارت رسمی مردم مرزنشین منطقه را فراهم کنند. وی همچنین خواستار اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتر در خصوص محل هزینه کرد مالیات و عوارض ارزش افزوده به مردم شد.

نادر صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های آقای کوماسی، مدیرکل سابق امور مالیاتی آذربایجان غربی در رفع موانع تولید واحد های تولیدی استان، بر چاره جویی و ارائه تدبیر جهت جلوگیری از سوء استفاده از ظرفیت مناطق مرزی توسط افراد سودجو تاکید کرد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیراز تلاش ها و خدمات آقای حسن کوماسی، آقای جعفر پورمختار به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی آذربایجان غربی منصوب و معرفی شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز