معتدیان : هدف سفرهای شهرستانی احصا مهمترین نیازهای و مطالبات مردم آذربایجان غربی است

۱۴۰۰/۱۱/۳۰ - ۰۸:۰۲:۳۱
کد خبر: ۱۲۹۹۶۹۸
معتدیان : هدف سفرهای شهرستانی احصا مهمترین نیازهای و 
مطالبات مردم آذربایجان غربی است
استاندار آذربایجان غربی گفت: باید روحیه کار جهادی در رده‌های مختلف مدیریتی حتی در سطح کارشناسی نهادینه شود، چون کسانی که به انحای مختلف از بیت‌المال حقوق می‌گیرند باید به عنوان نوکران مردم با تلاش مضاعف در خدمت مردم باشند.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان غربی با محوریت شهرستان چهاربرج با بیان اینکه این روحیه باید به همه ساختار اداری کشور تسری پیدا کند، افزود: یکی از آسیب‌های موجود در سیستم اداری کشور خدمات با منت است، در حالی که خدمات باید بی‌منت باشد و لازمه آن نظارت بر عملکرد کارکنان دستگاه‌های اجرایی توسط مدیران است.

وی همچنین اظهار داشت: در این شرایط کشور، کار کردن با محدودیت های اعتباری و افزایش هزینه‌های جاری سخت است و از این بابت از مدیران دستگاه‌های اجرایی قدردانی می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی کشور ، اولویت اول تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، اضافه کرد: این روند ضمن جلوگیری از استهلاک پروژه‌ها، در جهت تزریق امید به مردم موثر خواهد بود.

0c7be590-5b91-485a-8b69-969a6e2abc4a

معتمدیان افزود: بنابراین براساس شرایط کشور و مقدورات دولت، اولویت ها مشخص و به مطالبات مهم مردم پاسخ داده شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهدافی که در سفرهای شهرستانی مدنظر بوده، احصای مهم‌ترین نیازها و مطالبات مردم است، اظهار داشت: باید با بسیج همه امکانات و ظرفیت‌ها روی اولویت ها متمرکز شد و تمام تلاش‌ها برای شتاب دادن به روند توسعه استان به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده که در سخت‌ترین شرایط هم لحظه‌ای چرخ‌های توسعه‌ای آن متوقف نمی‌شود، افزود: رویکرد دولت سیزدهم هم عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی و توجه به مناطق کمتر برخوردار است که به یقین روند خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار سرعت بیشتری می‌گیرد.

معتمدیان اضافه کرد: در راستای حل مشکلات موجود و توسعه شهرهای استان، ساعت‌ها کار کارشناسی و چکش‌کاری بر روی مطالبات عمومی مردم در سطح نشست‌های میانی انجام می‌گیرد و در نهایت در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به عنوان مهم‌ترین مرجع تصمیم گیری استان در جهت توسعه استان به تصویب می‌رسد.

120eff67-4fe2-4c5d-a76b-95258b5cd1a3

وی با بیان اینکه همه مسؤلان استانی در برنامه‌های توسعه ای هر شهرستان حضور پیدا می کنند، گفت: تضارب آرا موجب می‌شود که برنامه عملی و اجرایی برای توسعه شهرستان تدوین شود و همچنین تکلیف همه دستگاه‌ها نیز مشخص است که براساس اولویت و زمان‌بندی در اجرای آنها تلاش کنند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه با تصویب طرح‌ها، ریل‌گذاری توسعه در استان و به تبع در هر شهرستان صورت می گیرد، اظهار داشت: در هر کجا با موانع مواجه شدیم، دبیرخانه پیگیری مصوبات سفر در استانداری ایجاد شده که کمک حال مدیران در اجرای مصوبات خواهد بود.

وی با بیان اینکه تکلیف همه دستگاه‌های اجرایی در این راستا مشخص است، اظهار داشت: مدیران هم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای این مصوبات داشته باشند و یکی از معاونان استانداری هم در این زمینه با دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی همکاری خواهد داشت تا هیچ مانعی برای اجرای آنها وجود نداشته باشد.

b1d29c19-ddfb-4993-b9d4-576d4fb2bdf1

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه این مصوبات در اختیار مسوولان شهرستانی و رسانه‌ها قرار می‌گیرد تا مطالبه گری صورت پذیرد و اجرای آنها تکلیف قانونی است، گفت:‌ مدیران اجرای آن را جدی بگیرند چرا که این مصوبات به منزله قول و وعده و ایجاد روزنه امید در بین مردم هر شهرستان است و این در حالی است که در شرایط فعلی هیچ اولویتی بالاتر از ایجاد امیدواری و نشاط در جامعه نیست.

معتمدیان با بیان اینکه باید از تزریق یاس و ناامیدی در جامعه جلوگیری شود، اضافه کرد: امید است مردم نتایج این مصوبات که ساعت‌ها برای آن وقت گذاشته شده را در جهت توسعه و پیشرفت شهر و روستای خود احساس کنند.

وی اظهار داشت: همچنین مردم انتظار دارند که ارایه خدمات به آنها به سهولت انجام گیرد و فلسفه تشکیل شهرستان هم روان سازی فرآیند خدمات به مردم است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز