لزوم توزیع بهینه میوه شب عید در مراکز عرضه مستقیم و در دسترس هموطنان استان آذربایجان‌غربی

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۱۱:۵۶:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۹۳۸۵
لزوم توزیع بهینه میوه شب عید در مراکز عرضه مستقیم و در دسترس هموطنان استان آذربایجان‌غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بر لزوم توزیع بهینه میوه شب عید در مراکز عرضه مستقیم و در دسترس مردم استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، نشست قرارگاه تامین امنیت غذایی به صورت وبینار با حضور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، معاونین و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی و روسای سازمان های جهاد کشاورزی استان ها، به منظور فراهم‌کردن بهترین وضعیت توزیع و ایجاد آرامش در بازار تامین اقلام ضروری مردم در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار شد.

اکبر کرامتی در این جلسه افزود: ۱۱۰۰ تن میوه ذخیره سازی شده با کیفیت مطلوب و به‌صورت یارانه‌ای برای تنظیم بازار شب عید و در راستای حمایت از مردم  در مراکز عرضه مستقیم طرح تنطیم بازار در استان توزیع می‌شود.

کرامتی با اشاره به ظرفیت بیش از یک میلیون تنی انبارهای تعاون روستایی برای نگهداری محصولات و کالاهای اساسی، اظهارکرد: باید از این ظرفیت و امکانات اتحادیه های تعاون روستایی در جهت ایجاد تعادل در توزیع برنج ، شکر ، مرغ ، روغن و سایر اقلام اساسی مردم در بازار در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان به صورت بهینه در سطح شهر و روستاهای استان استفاده شود تا مردم کمبودی در تامین کالاهای اساسی احساس نکنند و دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان با اشاره به جوجه ریزی ۵ میلیون و ۴۱۷ هزار قطعه در بهمن ماه سال جاری گفت : از این میزان جوجه ریزی پیش بینی می شود روزانه ۳۲۰ تن گوشت مرغ تولید شود.

وی با اشاره به جوجه ریزی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه در اسفند ماه نیزافزود : با توجه به میزان جوجه ریزی بهمن و اسفند ماه سال جاری؛ هیچ گونه کمبودی در خصوص تامین گوشت مرغ در ایام پایانی سال ، شب عید و ایام ماه مبارک رمضان وجود نخواهد داشت.

کرامتی خاطر نشان کرد : کشتارگاه های دام و طیور در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱، در جهت تسهیل در ارائه خدمات رسانی به مردم و تامین گوشت مرغ و قرمزمصرفی مردم باید فعال باشند و تعطیل نیستند.

در ادامه این نشست وضعیت اقلام اساسی از جمله مرغ، تخم مرغ ، گوشت قرمز، برنج، روغن، میوه  و نهاده های کشاورزی در استان ها بررسی شد.

انتهای پیام

نظر شما