ممنوعیت برداشت گیاهان کوهی بدون مجوز

۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - ۱۱:۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۳۱۲۷۱۴
ممنوعیت برداشت گیاهان کوهی بدون مجوز
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی : برداشت گیاهان کوهی به میزان‌ متعارف و برای مصارف خانوار ساکن در محل بلامانع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، میر صمد سید موسوی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در صورت مشاهده برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خودرو به قصد فروش و عرضه در بازار‌های مصرف با فرد خاطی و متخلف برخورد می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی می گوید: حدود ۱۵ تا ۲۰ گونه گیاه خوراکی شاخص از جمله کنگر، ریواس، شنگ، غازیاغی، انواع تره و پیاز کوهی، بولاغ اوتی، آویشن،  در استان وجود دارد.

به گفته وی بر اساس سیاست‌های حفاظت، احیا و بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، بهره‌برداری تجاری و برداشت پیاز گیاهان مرتعی ممنوع و ناآگاهی در چگونگی برداشت، زوال تدریجی و تخریب مراتع را بدنبال دارد.

مدیرکل کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: برخی از مصرف‌کنندگان و بهره‌برداران به دلیل کم اطلاعی اقدام به برداشت بی‌رویه و غیر اصولی این گیاهان می‌کنند.

وی  از مردم استان خواست: از برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خودرو به قصد فروش و عرضه در بازار‌های مصرف خودداری کنند .

موسوی می گوید: با افراد خاطی و متخلف به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و کمبود بارش مناسب در استان گفت: وضعیت مراتع به گونه‌ای است که باید در بهره‌برداری از این نعمت‌های الهی نهایت دقت صورت بگیرد و در برداشت اصولی و صحیح عمل شود.

وی می گوید: برداشت گیاهان بهاره باید با توجه به نحوه رویش و تکثیر آن در طبیعت انجام شود مردم از روش‌های نوین برای برداشت بهره بگیرند و از برداشت بی‌رویه خودداری شود تا به رویشگاه‌ها و ریشه یا بذر گیاهان آسیب وارد نشود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز