استاندار آذربایجان غربی در جمع مردم سیلوانا مطرح شد ؛ اولویت های دولت در آذربایجان غربی تکمیل و ایجاد زیرساخت های توسعه در مناطق مرزی، محروم و روستایی

۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۰۸:۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۱۲۱۲
استاندار آذربایجان غربی در جمع مردم سیلوانا مطرح شد ؛ اولویت های دولت در آذربایجان غربی تکمیل و ایجاد زیرساخت های توسعه در مناطق مرزی، محروم و روستایی
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سیاستها دولت سیزدهم در بحث عدالت محوری و مردمی بودن گفت: سفرهای استانی ریاست محترم جمهور و نیز سفرهای شهرستانی در راستای تحقق عدالت، توزیع عادلانه امکانات و رفع محرومیت است
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی؛ محمدصادق معتمدیان در دهمین سفر شهرستانی در جمع مردم بخش سیلوانای ارومیه، تکمیل و ایجاد زیرساخت های توسعه در مناطق مرزی، محروم و روستایی را از اولویت های دولت در استان عنوان کرد و گفت: ریاست جمهور با تلاشی شبانه روزی و حضور در شهرستانها و بازدیدهای میدانی با تاکید بر دیدار چهره به چهره با مردم در جریان مشکلات مناطق مختلف کشور قرار می گیرد.

وی افزود: یکی از ویژگیهای سفرهای هیات دولت به استانها شناسایی مشکلات و ظرفیت های لازم برای تامین زیرساخت های توسعه از جمله اشتغال است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اجرای سفرهای شهرستانی با تاکید بر برنامه ریزی و کار کارشناسی افزود: در شهرهای شهرستانی به دنبال شعار نیستیم و تیم های کارشناسی در سطوح مختلف ضمن حضور در شهرستانها و بخش ها مشکلات را احصا و جمع بندی می کنند و نهایتا امر با حضور مدیران ارشد و نمایندگان مجلس مصوبات لازم برای توسعه تدوین و نهایی می گردد.

6aab9d4e-f2da-47e4-a202-12e405fc0ad2

معتمدیان رفع بخشی از دغدغه های مردم را از اهداف دهمین سفر برشمرد و گفت: مشکلات این منطقه اگر چه انباشت سالیان قبل است اما با حمایت و همراهی مردم قصد داریم با تصمیم گیری هایی لازم و با برنامه بخشی از دغدغه ها را رفع نماییم. 

وی مطالبات مردم سیلوانا در بحث جاده ها را بحق دانست و گفت: این منطقه به جهت ظرفیت های مهم مرزی، گردشگری و جمعیتی نیازمند مسیرهای مواصلاتی استاندارد است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: همه اقدامات را باید در بحث ایجاد زیرساخت ها متمرکز کنیم. امکانات فراهم کنیم تا مردم به عنوان مرزنشینان در تامین امنیت درd6cbb35c-3992-4825-b091-c3079b314fb0 کنار نیروهای نظامی و مرزبانان غیور بتوانند زندگی بدون دغدغه ای داشته و شرایط تثبیت جمعیت در این منطقه را فراهم کنیم.

 

معتمدیان شکاف های بی عدالتی در استان را مورد اشاره قرار داد و کاستن از این شکاف ها را از اولویت های دولت برشمرد و تصریح کرد: اولویت دولت تخصیث اعتبارات به پروژه های نیمه تمام در مناطق کمتر برخوردار است.

وی گفت: اعتبارات محدودی داریم و مجبوریم با اعتبارات قطره چکانی نسبت به اولویت بندی پروژه های اقدام نماییم. سفرهای شهرستانی نیز در جهت اولویت بندی پروژه های زیرساختی است. 

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مطالبه مردم سیلوانا در بحث سرانه آموزشی گفت: تلاش داریم تا فضای سرانه آموزشی این منطقه را حداقل به میانگین استانی برسانیم. ایجاد اماکن ورزشی و توجه به راههای فرعی از جمله محور مرگور ترگور، راژان باید از برنامه های راهداری و راه شهرسازی باشد تا با مطالعات لازم زمینه تانین اعتبار و شروع عملیات بهسازی مسیرها را فراهم سازند.

5c766535-6daa-48cc-bc25-f430fd3bc46a

معتمدیان با بیان اینکه محور سیلوانا یک محور گردشگری است ادامه داد: با توجه به انواع جاذبه ها طبیعی در این منطقه، اداره کل میراث فرهنگی باید با یک برنامه جامع بستر حضور سرمایه گذاران را فراهم سازد.

وی مردم،دولت و بخش خصوصی را سه ضلع اساسی توسعه دانست و افزود: دولت وظیفه ایجاد زیرساخت ها را دارد. تکمیل زیرساخت های گردشگری نیز بر عهده بخش خصوصی است و مردم نیز با همراهی با فعالیتهای اقتصادی و سرمایه گذاری باید در بحث توسعه نقش آفرین باشند.

استاندار آذربایجان غربی یکی از تهدیدات مناطق با ظرفیت گردشگری را بحث زمین خواری دانست و افزود: اگر زمینی در این مناطق برای ایجا زیرساخت های توسعه و گردشگری به سرمایه گذاران داده می شود باید دارای زمانبندی باشد تا اگر به تعهدات خود عمل نکردند خلع ید شود. اینکه زمینی واگذار شود و اقدامی صورت نگیرد به هیچ وجه قابل قبول نیست. هرکسی که امکانات بیت المال را در راستای سرمایه گذاری تحویل می گیرد باید طبق تعهدات عمل کند.

معتمدیان تکمیل پروژه های نیمه تمام در منطقه با اولویت توسعه فضاهای آموزشی و ورزشی و توسعه امکانات درمانی و پزشکی را از اولویت های دولت در این منطقه عنوان کرد و گفت: پروژه هایی نیمه تمامی در منطقه وجود دارد که مردم سالهاست چشم انتظار اتمام آنها هستند لذا با پیگیری و همت مدیران و حمایت نمایندگان قصد داریم آنها را به اتمام برسانیم‌.

e597d754-2cc0-4cd1-a6f3-81e3609f8413

وی خطاب به مدیران حاضر در مراسم گفت: قابل قبول نیست هنوز شاهد مدارس کانکسی باشیم. مدیران باید کارها را کارشناسی اولویت بندی کنند. اداره کل نوسازی مدارس باید حذف مدارس کانکسی و استاندارد سازی سیستم های گرمایشی را در اولویت خود قرار دهد. 

استاندار آذربایجان غربی افزود: باید قولی که به مردم می دهیم را در زمان مقرر عملیاتی کنیم. اگر هم به هر دلیلی در زمان مقرر نتوانستیم به قول خودمان عمل کنیم این موضوع را صادقانه با مردم در میان بگذاریم. 

معتمدیان همچنین از شروع عملیات گازرسانی به شانزده روستای سیلوانا در تیرماه امسال خبر داد و گفت: امیدواریم بخش مهمی از این پروژه گازرسانی در دهه فجر امسال به پایان برسد.

6cae7cc0-c340-4657-b55f-c33439a873f4

وی اخذ سند برای اراضی کشاورزی و توجه به منابع طبیعی را نیز مورد اشاره قرار داد.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بعد از سفر به هر پنج بخش شهرستان ارومیه شورای برنامه ریزی استان تشکیل خواهد شد و مصوبات لازم برای توسعه شهرستان تدوین و نهایی می شود. مصوبات را در اختیار رسانه ها و مردم قرار می دهیم تا با مطالبه گری از مدیران در بحث تحقق آنها ما را یاری کنند.

انتهای پیام

نظر شما