معتمدیان : آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه می توانند در تحقق اهداف توسعه ای دو کشور نقش جدی ایفا کنند

۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۰۸:۴۳:۱۳
کد خبر: ۱۳۲۱۸۶۵
معتمدیان :  آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه می توانند در تحقق اهداف توسعه ای دو کشور نقش جدی ایفا کنند
استاندار آذربایجان غربی گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه رو به توسعه است و نقش آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه می تواند در گسترش این روابط بسیار موثر باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان در دیدار با سرکنسول جدید ترکیه در ارومیه، با اشاره به اشتراکات فرهنگی ، دینی و اجتماعی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه و اهداف دو کشور برای توسعه همکاری های همه جانبه گفت: روابط دو کشور رو به توسعه است و نقش آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه می تواند در گسترش این روابط بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های آذربایجان غربی در بخش های مختلف، خواستار افزایش همکاری های این استان با استانهای مرزی ترکیه شد و گفت: با فعال شدن کمیسیون همکاری های مشترک دو کشور و اجرای مصوبات این کمیسیون در رسیدن به اهداف مدنظر، بستر لازم برای توسعه و تحکیم مراودات همه جانبه بیش از پیش فراهم می شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شهرستان خوی پیش از این میزبان نشست با استانداران مرزی ترکیه بوده، خواستار برگزاری نشست مشترک همکاری های آذربایجان غربی و استانداران مرزی ترکیه به میزبانی استان وان شد.

معتمدیان در ادامه توجه به توسعه ترانزیت را از اولویت برنامه های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: علاقه مند به توسعه همکاری های مشترک با استانهای فعال در مسیر ترانزیت از جمله استانهای مرسین و ترابوزان و برگزاری نشست های مشترک با مسئولان این استانها هستیم.

وی با اشاره به هدف گذاری دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری تا سقف سی میلیارد دلار، ادامه داد: استفاده از ظرفیت های مختلف تجاری و اقتصادی و بازگشایی مرزها و پایانه های جدید از جمله در شهرستانهای سلماس و چالدران می تواند در رسیدن به این هدف مهم موثر باشد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: بدون شک آذربایجان غربی و استانهای مرزی ترکیه می توانند در تحقق اهداف و برنامه های اقتصادی دو کشور، نقش جدی ایفا کنند.

معتمدیان با تاکید بر وجود زمینه های سرمایه گذاری استان در بخش های مختلف، از آمادگی آذربایجان غربی برای برگزاری همایش معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری برای تجار و سرمایه گذاران کشور ترکیه خبر داد.

سرکنسول جدید ترکیه در ارومیه نیز در این دیدار با قدردانی از توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی در راستای توسعه همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه گفت: مردم ترکیه و جمهوری اسلامی ایران سالیان سال است که همچون دوست و برادر بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر بوده اند.

فهیم چتین با اشاره به اهداف بلند اقتصادی بین جمهوری ترکیه و جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: برای رسیدن به این اهداف تلاش کرده و از تمامی ظرفیت های کنسولی استفاده می کنیم.

وی گفت: افزایش نشست های مشترک استانهای مرزی ترکیه با آذربایجان‌غربی می تواند در دستیابی به اهداف و برنامه های دو کشور موثر باشد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز