استاندار آذربایجان غربی : با همکاری دستگاهها، در مسیر رفع مشکلات مردم گام برداریم

۱۴۰۱/۰۲/۰۴ - ۰۹:۲۲:۰۹
کد خبر: ۱۳۲۱۸۹۴
استاندار آذربایجان غربی : با همکاری دستگاهها، در مسیر رفع مشکلات مردم گام برداریم
استاندار آذربایجان غربی : با هم اندیشی مسئولان و صاحب نظران بخش های مختلف، حتماً می توانیم مشکلات و معضلات استان را بررسی و رفع کنیم.
به گزارش برنا؛ محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک با نماینده ولی فقیه در استان و روسای دانشگاههای آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت رفع موانع توسعه استان در حوزه های مختلف، افزود: امروز با انباشتی از مشکلات و مطالبات در بخش های گوناگون استان روبرو هستیم که باید با تعامل و همکاری دستگاهها، در مسیر رفع مشکلات مردم گام برداریم.

وی در ادامه با تاکید بر پاسخگو بودن مسئولان در مقابل مطالبات بحق مردم، خاطرنشان کرد: با اولویت بندی مشکلات و معضلات حوزه های مختلف استان، دستگاهها باید پیگیر و پاسخگوی مردم باشند.

استاندار آذربایجان غربی داشتن خروجی مشخص و مثبت جلساتی که در سطح استان برگزار می شود را نیز ضروری دانسته و افزود: مدیران دستگاهها با دوری از پاسکاری مشکلات، باید به صورت جهادی پیگیر رفع معضلات استان بوده و مجموعه را متکی به یک فرد یا برگزاری جلسات تکراری در پشت درهای بسته نکنند.

معتمدیان همچنین با اشاره به اینکه مدیران نباید تحت تاثیر تخریب ها و حاشیه سازی ها باشند، تصریح کرد: با مشکلات عدیده ای در بخش های مختلف بخصوص در حوزه های عمرانی روبرو هستیم و اتمام پروژه های نیمه تمام نیازمند عزمی جهادی از سوی مدیران است.

وی در ادامه پایبندی مسئولان به تعهداتی که به مردم می دهند، را ضروری دانسته و افزود: با عمل به تعهدات و وعده هایی که به مردم داده می شود، باید در جامعه امیدآفرینی شده و در مقابل کارشکنی ها ایستادگی شود.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر پیگیری مشکلات در سطوح ملی از وزارتخانه ها توسط نمایندگان و مدیران دستگاهها، یادآور شد: استان امروز به مدیران و نمایندگان مطالبه گر در سطح ملی نیاز اساسی دارد و نباید پروژه ها به خاطر کمبود اعتبار، زمین گیر شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذار برای جبران عقب افتادگی ها و توسعه استان، افزود: مدیران دستگاهها از روش های مختلف قانونی برای تامین منابع مالی مورد نیاز پیشرفت و توسعه استان بهره ببرند.

وی در ادامه با اشاره به دغدغه های متعدد حوزه های دانشگاهی، فرهنگی و اجتماعی، تاکید کرد: توسعه استان در سایه توجه و حمایت ویژه از حوزه های مختلف و برنامه ریزی علمی و کارشناسی شده تحقق خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی وضعیت کنونی را با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های گوناگونی که استان دارد، شایسته مردم ندانسته و افزود: متاسفانه امروز با مهاجرت گسترده روستاییان به شهرها در سطح استان روبرو هستیم که باید گام های بلندی برای معکوس کردن این روند برداشته شود.

معتمدیان همچنین با درخواست از اساتید دانشگاهی و صاحب نظران علمی برای همراهی دولت در رفع مشکلات استان، یادآور شد: با برنامه ریزی علمی برای جذب پروژه های ملی بخصوص در سفر پیش روی رئیس جمهور به آذربایجان غربی، می توان مسیر توسعه استان را ریل گذاری کرد.

وی در پایان به پیگیری های مستمر خود برای رفع مشکلات استان از هیئت دولت و وزارتخانه ها اشاره کرده و افزود: با عزم همگانی، باید نگاه های غلطی که متاسفانه به آذربایجان غربی تا به امروز وجود داشته را اصلاح کنیم تا استان را به قطب تولید تبدیل کرده و شاخص های توسعه را بهبود بخشیم.

انتهای پیام

نظر شما