ضرورت مدیریت واحد در مرزها برای روانسازی فعالیت های گمرکی

۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۲:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۴۱۴۲
ضرورت مدیریت واحد در مرزها برای روانسازی فعالیت های گمرکی
استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت توسعه پایانه‌های مرزی و مدیرت واحد در مرزهای استان، گفت: تعدد دستگاه‌های تصمیم گیر در مرزها نه تنها عاملی برای پیشبرد اهداف نیست، بلکه به مانعی برای انجام کارها و توسعه نیز تبدیل شده است و می طلبد با ایجاد مدیریت یکپارچه و واحد در فعالیت های گمرگی استان، تجارت مرزی روانسازی شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی که با حضور رییس کل گمرک ایران برگزار شد، افزود: تعدد ارگانهای تصمیم گیر سبب شده تا در صورت کم کاری یک دستگاه، مسیر توسعه در پایانه‌های مرزی مختل و یا روند کندی داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش اختیارات استانداران برای ایجاد مدیریت واحد در پایانه های مرزی ادامه داد: خوشبختانه رییس جمهور اختیارات لازم برای مدیریت واحد در مرزها را صادر کردند که به زودی نتایج این تصمیم خوب در مدیریت واحد و روانسازی فعالیت های گمرکی در پایانه های مرزی استان، نمایان خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های گمرکات، اظهار کرد: گمرکات استان هم راستا با افزایش مبادلات اقتصادی توسعه نیافته اند، که رفع این مشکل به یک بازنگری اساسی نیاز دارد.

وی با انتقاد از نگاه جزیره‌ای به مرزها، گفت: نوع نگاه به مرزها باید بین‌المللی و فرامرزی باشد چرا که نگرش شهرستانی در مدیریت مرزها مانع توسعه زیرساختی آنها شده و باید با استفاده از ظرفیت های ملی و اعتبارات کشوری زیرساخت ها و امکانات پایانه های مرزی گسترش و توسعه یابد.

معتمدیان با اشاره به نقش مرزها در توسعه اقتصادی برای جلوگیری از اثرگذاری تحریم‌ها، اظهار کرد: اگر معتقد به توسعه اقتصادی هستیم باید ایجاد زیرساخت در مرزها مدنظر قرار گیرد.

وی آذربایجان‌غربی را پیشران تحقق تجارت 30 میلیارد دلاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه دانسته و یادآور شد: برا رسیدن به تجارت 30 میلیارد دلاری هدف گذاری شده بین دو کشور ایران و ترکیه، آذربایجان غربی می تواند نقش موثری داشته باشد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت ریلی در بحث ترانزیتی، افزود: بهره مند نشدن از ظرفیت ریلی سبب افزایش قیمت تمام شده کالا می شود و در این زمینه ارتقای توانمندی ها و توسعه حمل و نقل ریلی در استان در راستای اقتصادی کردن خط حمل و نقل ریلی ضروری است.
 
در این جلسه استاندار آذربایجان غربی در تماس تلفنی با معاون وزیر راه و شهر سازی و رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ضمن گزارش گیری از آخرین وضعیت احداث پایانه مرزی رازی ، خواستار رفع موانع و مشکلات و جانمایی فعالیت های گمرکی و موارد مورد نیاز گمرک ایران در بهره برداری از این پایانه مرزی شد.

انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز