آذربایجان‌غربی جزو استان‌های برتر و سردمدار ورزش جانبازان و معلولین کشور است

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۱۶:۴۶:۵۰
کد خبر: ۱۳۳۸۳۱۲
آذربایجان‌غربی جزو استان‌های برتر و سردمدار ورزش جانبازان و معلولین کشور است
رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های برتر و سردمدار ورزش جانبازان و معلولین کشور است و در طی چهار سال اخیر نیز رشدی خیره کننده داشته است و انتظار داریم این رویه ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان‌غربی، مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین آذربایجان‌غربی برگزار شد و علی امان زاده برای دوره چهار ساله رئیس هیات شد.

محمدشروین اسبقیان رئیس فدراسیون در این مجمع ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره قوی ترین مرد جهان ((اسلام)) «سیامند رحمان» گفت: باید از ظرفیت‌های این استان و نقطه نظرات همه آحاد جامعه ورزش جانبازان و معلولین و برای تحقق اهداف و برنامه ها برای رشد بهره گرفت و استان آذربایجان غربی در رشته‌های مختلف از جمله ورزش جانبازان و معلولین جزو سردمداران کشور بوده و قهرمانان و اسطوره‌هایی چون مرحوم سیامند رحمان و حسن جانفشان از این نمونه هستند.

وی افزود: از هیات استان آذربایجان غربی برای تهیه نقشه راه با نگاه و رویکرد علمی درخواست تدوین و ارائه برنامه جامع ۴ ساله داریم و با توجه به اینکه این استان در طی چهار سال اخیر از رتبه نوزدهم به رتبه هشتم کشور صعود کرده و در یک سال اخیر نیز ۲ پله رشد داشته است این رویه را ادامه دهد.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معولین با اشاره به اینکه، قرار گرفتن در بین ۱۰ استان برتر کشور نشان از تلاش و پشتکار این استان داشته است خاطر نشان کرد:  موضوع ورزشکاران سازمان یافته باید بنام این هیات ثبت شود  و اتفاق ناراحت کننده ثبت نام سایر رشته هاست که این آسیب زاست و بحث استعدادیابی یکی دیگر از نکات مهم است که باید در ۴ سال آتی اهمیت داده شود ضمن اینکه توجه به بحث ورزش بانوان نیز باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اسبقیان خاطرنشان کرد: مصوبه ای با امضای ریاست محترم جمهوری درخصوص سیاست‌ها راهبردها وظایف و ضوابط اجرایی ترویج فرهنگ حضور توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولین در حوزه ورزش اجرایی شده و در استان آذربایجان غربی نیز برای اجرایی شدن و همراهی دستگاه‌ها با اعلام استاندار آذربایجان‌غربی پیگیری و اجرایی شود .

وی در بخشی دیگر از صحبت های خود در خصوص سفر به اشنویه گفت: در سفرم به اشنویه در مزار مرحوم سیامند رحمان حضور و دیداری با حضور فرماندار این شهر با خانواده این پهلوان ورزشکار داشتم و قرار شد با ارسال تجهیزات فدراسیون وزنه برداری، رشته وزنه برداری در شهر اشنویه دوباره فعال شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز