مدیرکل میراث فرهنگی: برگزاری جشنواره‌ها نقش مهمی در جذب گردشگر دارد

۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۲:۰۴:۱۹
کد خبر: ۱۳۴۳۳۲۹
مدیرکل میراث فرهنگی: برگزاری جشنواره‌ها نقش مهمی در جذب گردشگر دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی : برگزاری جشنواره‌های مختلف نقش مهمی در معرفی پتانسیل و ظرفیت‌های منطقه و جذب گردشگر دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در پنجمین جشنواره سراسری گیلاس شهرستان اشنویه گفت: معرفی جاذبه‌های گردشگری از برنامه‌های اساسی و راهبردی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

او می گوید: برگزاری جشنواره‌هایی از این دست که بر پایه آداب و رسوم، فرهنگ، توانمندی اقتصادی و ظرفیت‌ها هر منطقه برگزار می‌شود، یکی از شیوه‌های جذب گردشگر است.

جباری گفت: شهرستان اشنویه به دلیل ظرفیت بالای کشاورزی یکی از شهرستان‌های برتر در خصوص برگزاری جشنواره‌های این حوزه است که می‌تواند نظیر آن را در سیب و عسل نیز برنامه ریزی و برگزار کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در کنار برگزاری این جشنواره‌ها که به معرفی پتانسیل‌های کشاورزی می‌پردازد، می‌توان ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی مناطق را نیز برای جذب گردشگران معرفی کرد.

جباری به اهمیت معرفی ظرفیت‌های بالقوه با فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌گیری از رسانه‌های گروهی اشاره کرد و گفت: جشنواره‌ها نقش مهمی در تحقق اهداف در بیان توانایی‌های مناطق مختلف هر شهرستان دارد.

او با بیان اینکه برگزاری تور‌های مسافرتی برای گروه‌های خاص شامل کودکان، نوجوانان، زوجین و سالمندان پیش بینی شده است گفت: برای اولین بار در جشنواره گیلاس اشنویه شاهد حضور اولین تور گردشگری سالمندان ارومیه در آن بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان در خصوص افزایش آمار گردشگران در استان نیز گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته و با پایان دوران کرونا شاهد حضور چشمگیر گردشگران در استان هستیم به طوری که در برخی روز‌های تعطیل شاهد تکمیل ظرفیت اماکن اقامتی شهر‌های مختلف استان بودیم.

او با اشاره به وجود ۱۱۰ اثر تاریخی به ثبت رسیده در این شهرستان افزود آثار تاریخی و طبیعی به ویژه محوطه تاریخی «قلاتگاه» این شهرستان با توجه به اهمیت آن نیاز به جذب اعتبارات لازم برای کاووش‌های باستان شناسی دارد.   

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز