استاندار آذربایجان غربی: دیپلماسی اقتصادی راه حل مشکلات تجارت بین المللی در ماکو است

۱۴۰۱/۰۴/۱۸ - ۰۷:۴۵:۲۴
کد خبر: ۱۳۴۸۸۲۱
استاندار آذربایجان غربی: دیپلماسی اقتصادی راه حل مشکلات تجارت بین المللی در ماکو است
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه دولت‌ها در سال‌های اخیر به موضوع دیپلماسی اقتصادی گفت: این امر، راه حل مشکلات موجود در مسیر توسعه تجارت بین‌الملل است که سعی داریم از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در جمع فعالان اقتصادی ، تجار و بازرگانان ماکو با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت ها برای توسعه دیپلماسی اقتصادی برای ارتقای شاخص های تجارت با کشورهای همسایه از جمله ترکیه در منطقه ماکو و دیگر مناطق آذربایجان غربی، افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور و هیأت دولت به آذربایجان غربی، تسهیلات توسعه ای در بخش اقتصادی برای استان مصوب شد که در صدد هستیم بخشی از آن در اختیار سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذار یکی از مهمترین راه های توسعه منطقه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: این امر به خوبی در منطقه ماکو مشهود است، به طوری که با فعالیت منطقه آزاد، بیش از پنجاه هزار اشتغال مستقیم در شمال استان ایجاد شده است.

معتمدیان همچنین آذربایجان غربی، منطقه آزاد ماکو و شهرستان ماکو را دارای ظرفیت بسیار مهمی در حوزه تجارت عنوان کرده و افزود: دسترسی به مسیر کریدورهای مختلف ارتباطی و همچنین قرار گرفتن در مسیر جاده نوین ابریشم، از جمله مهمترین ظرفیت هایی است که باید از این موارد در راستای توسعه منطقه استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی در پایان، از اهتمام دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی با استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه جذب سرمایه بخش خصوصی خبر داده و یادآور شد: یکی از مناطق بسیار مستعد در این خصوص، منطقه آزاد ماکو است که در راستای بهره مندی بیشتر منطقه از این امر، اهتمام لازم وجود دارد.

در پایان این مراسم به مناسبت گرامیداشت روز صنعت و معدن از تعدادی از فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو تجلیل شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز