معتمدیان : احیای دریاچه ارومیه مطالبه بحق مردم است

۱۴۰۱/۰۴/۲۵ - ۱۱:۵۹:۱۶
کد خبر: ۱۳۵۱۵۶۵
استاندار آذربایجان غربی : واقعیت ها را درخصوص دریاچه ارومیه باید به مردم گفت و نباید با بزرگنمایی یا کوچک نمایی مشکلات، به امید و اعتماد مردم خدشه وارد شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمدصادق معتمدیان در جلسه هماهنگی احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه پیگیر تحقق پروژه های نجات این دریاچه به عنوان یک مطالبه ملی است، افزود: بازنگری در سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه ضروری است و وزارت جهاد کشاورزی با همراهی مردم، مجری سیاست های نرم افزاری دولت سیزدهم برای احیای دریاچه ارومیه بوده و باید برنامه های آموزشی، ترویجی و اقناع سازی بخصوص در روستاها در دستور کار قرار گیرد.

معتمدیان با اشاره به اعتبارات تخصیصی در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان جهت احیای دریاچه ارومیه، یادآور شد: با پیگیری مستمر و جذب اعتبارات تخصیصی، ضمن تکمیل سیاست های سخت افزاری چون اتمام کانال کانی سیب، پیشبرد سیاست های نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه نیز تسریع می شود.

وی با اشاره به پیگیری های مستمر آیت الله رئیسی رئیس جمهور محترم بر روند اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: در سفر اخیر رییس جمهور به آذربایجان غربی ، ایشان از دریاچه ارومیه بازدید و پیگیر آخرین وضعیت اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه شده و دستورات لازم را برای تسریع در روند اجرا و پرداخت اعتبارات مود نیاز برای ادامه اجرای این طرح ها صادر کردند. 

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر عملیاتی و اجرایی کردن مدیریت منابع آبی در منطقه برای احیای دریاچه ارومیه، افزود: اولویت دولت سیزدهم تامین معیشت مردم بوده و احیای دریاچه ارومیه با اجرای سیاست های کارشناسی شده، باید به گونه ای مدیریت شود که به معیشت مردم منطقه و بخصوص کشاورزان آسیبی وارد نشود.

وی در ادامه، احیای دریاچه ارومیه را مطالبه بحق مردم معرفی کرده و افزود: اطلاع رسانی دقیق و شفاف درخصوص وضعیت دریاچه ارومیه و روند پیشرفت پروژه های احیای آن از طریق مراجع رسمی، حق طبیعی جامعه بوده و با اعتمادسازی و همراهی مردم بخصوص روستاییان، می توان مسیر احیای دریاچه را هموار کرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به هجمه اخیر و انتشار اطلاعات نادرست درخصوص احیای دریاچه ارومیه، تصریح کرد: ضدانقلاب و دشمن به دنبال نجات دریاچه ارومیه نبوده و به دنبال بحران سازی و به حاشیه راندن اصل موضوع احیای دریاچه است؛ اما بی شک سرنوشت این دریاچه و منطقه، وابسته به همت مسئولان و نمایندگان و همراهی مردم بوده و دلسوزان واقعی هرگز به بدخواهان اجازه توطئه و شیطنت نخواهند داد.

معتمدیان، امیدآفرینی در جامعه و پرهیز از تزریق یأس و نومیدی را نیز ضروری دانسته و افزود: واقعیت ها را درخصوص دریاچه ارومیه باید به مردم گفت و نباید با بزرگنمایی یا کوچک نمایی مشکلات، به امید و اعتماد مردم خدشه وارد شود و دستگاههای متولی ملزم به اجرای مصوبات احیای دریاچه هستند.

وی در پایان، با تاکید بر احترام گذاشتن مسئولان به حساسیت و نگرانی بحق مردم درخصوص وضعیت دریاچه ارومیه، گفت: احیای دریاچه ارومیه، مطالبه ملی و یک موضوع علمی بوده و نباید اجازه داد بدخواهان، آینده دریاچه را به حواشی سیاسی و قومیتی گره بزنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز