برگزاری جلسه استاندار و مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با وزیر بهداشت

۱۴۰۱/۰۴/۲۵ - ۱۲:۰۶:۰۷
کد خبر: ۱۳۵۱۵۷۳
برگزاری جلسه استاندار و مجمع نمایندگان آذربایجان غربی با وزیر بهداشت
با پیگیری های استاندار آذربایجان‌غربی و در راستای رفع مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان جلسه مشترک با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، در این جلسه که در محل مجلس شورای اسلامی ترتیب یافت، محمدصادق معتمدیان با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت های حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان از جمله کمبود تخت بستری و تکمیل بیمارستانهای در دست ساخت از وزیر بهداشت برای سفر به استان و بازدید از روند اجرای پروژه های این وزارتخانه دعوت کرد.

وی گفت: با توجه به موقعیت مرزی آذربایجان غربی می طلبد وزارت بهداشت در تامین نیازهای درمانی و بهداشتی و نیز بحث توریست درمانی بیش از پیش اهتمام داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی تکمیل و تجهیز بیمارستانهای دردست ساخت را یک ضرورت جدی برای بهبود شاخص های درمانی استان برشمرد.

معتمدیان همچنین به تعداد بالای بیماران مبتلا به سرطان در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: تجهیز و نوسازی بیمارستانهای تخصصی استان به دستگاه های شتاب دهنده خطی در راستای درمان این بیماران ضروری است . 

وی به بازدید اخیر خود از بخشهای مختلف بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی امید ارومیه و بررسی مشکلات این بیمارستان از جمله دستگاه شتاب دهنده خطی اشاره کرد و گفت: با وجود گذشت 18 ماه از سفارش خرید دستگاه جدید، به وزارت بهداشت، متاسفانه هنوز این دستگاه تحویل بیمارستان امید نشده است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: تامین نشدن دستگاه شتاب دهنده خطی که یکی از دستگاه های مورد نیاز برای درمان بیماران مبتلا به سرطان است موجب خواهد شد بسیاری از بیماران استان برای درمان به استانهای همجوار و بویژه تهران سفر کرده و ضمن بروز مشکل در روند درمان متحمل هزینه های زیادی خواهند شد.

استاندار آذربایجان‌غربی با قدردانی از تلاش افراد خیر و نیکوکار در تامین هزینه های بیماران نیازمند در این بیمارستان، خواستار توجه ویژه وزارت بهداشت و درمان در تامین هزینه های درمان بیماران مبتلا به سرطان شد.

در این جلسه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن قبول دعوت استاندار آذربایجان‌غربی برای سفر به استان ، دستور تامین دستگاه شتاب دهنده خطی با اولویت استان آذربایجان غربی را صادر و در خصوص تسریع در تکمیل و اجرای پروژه های نیمه تمام استان قول مساعد داد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز