بازدید دادستان از تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی

۱۴۰۱/۰۵/۰۵ - ۰۸:۴۵:۰۹
کد خبر: ۱۳۵۶۱۳۷
بازدید دادستان از تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی
دادستان عمومی شهرستان خوی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست و معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بازدید نموده و از نزدیک روند تصفیه فاضلاب را مشاهده کردند .

 

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، در این بازدید معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت گفت : تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی اولین تصفیه خانه فاضلاب در شمالغرب کشور است که در سال ۱۳۷۹ به بهره برداری رسید .

تقی پاشایی تصریح کرد : این تصفیه خانه از سه مدول تشکیل شده است که مدول اول با تکنولوژی لاگون هوادهی سطحی کار می کند و مدول دوم و سوم نیز از روش پیشرفته SBR برای تصفیه فاضلاب استفاده می کند . 

پاشایی با اشاره به اینکه مدول اول و دوم تصفیه خانه فاضلاب در حال بهره برداری است افزود : مدول سوم نیز بزودی وارد مدار بهره برداری خواهد شد . وی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهر را ۴۵ هزار متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد .

معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت گفت : در ایستگاه پمپاژ عملیات تکمیلی برای کاهش خطرات زیست محیطی و بهداشتی انجام شده است ، افزود : نصب آشغالگیر و دانه گیر و همچنین سر پوشیده کردن ایستگاه پمپاژ از اقدامات این شرکت می باشد .

پاشایی با اشاره به اینکه شهر خوی اولین شهر استان است که شبکه فاضلاب در آن اجرا شده است ولی میزان برخورداری از فاضلاب در این شهر ۶۷ درصد است . وی با اشاره به اقدامات این شرکت در اخذ ماده ۲۳ برای تکمیل شبکه فاضلاب گفت : اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است و ان شاالله بعد از اخذ ماده ۲۳ و اختصاص منابع برای تکمیل شبکه فاضلاب اقدام خواهیم کرد .

دادستان شهرستان خوی در این بازدید ضمن ابراز خرسندی، به مسئولین شرکت  برای ساخت و تکمیل  تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی خداقوت گفت و افزود : با تلاش و همت شما شاهد کاهش آلودگی محیط زیست خواهیم بود .

حجت السلام رشتبر تصفیه خانه فاضلاب را از زیرساختهای مهم شهری نامید و افزود : در زمینه اجرای زیر ساخت ها، شرکت آب و فاضلاب خوی  پیشرفت های بسیار خوبی داشته است و اجرای این تصفیه خانه خدمت بزرگی به مردم شهر خوی  است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز