خرید تضمینی ۲۱۳ هزارتن گندم مازاد کشاورزان آذربایجان‌غربی

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۱۱:۳۱:۴۲
کد خبر: ۱۳۵۶۷۴۵
خرید تضمینی ۲۱۳ هزارتن گندم مازاد کشاورزان آذربایجان‌غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی : از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از ۲۱۳ هزار تن گندم مازاد به صورت تضمینی خریداری شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون بیش از ۲۱۳ هزار تن از گندم مازاد بر تولید گندم کاران آذربایجان غربی به صورت تضمینی خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد رشد دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی می گوید: امسال از مجموع ۳۸۱ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصول، ۹۱ هزار هکتار به صورت آبی و ۲۹۰ هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می‌شود بیش از ۵۴۲ هزار تن گندم از سطح گندم زار‌های استان تولید و برداشت شود.

به گفته وی ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زراعین است.

کرامتی گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۴ هزار تن بذور اصلاح شده در طبقات مختلف ۵ رقم گندم آبی و ۶ رقم گندم دیم را در اختیار کشاورزان عزیزمان قرار دادیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هچنین در خصوص تامین و تدارک انواع ماشین‌ آلات و تجهیزات کشاورزی و تراکتور گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری را در وجه کشاورزان کارسازی کردیم که بتوانیم حمایت‌های لازم را از تولید داشته باشیم.

به گفته وی در سال زراعی جاری، کشاورزان استان در سطح بیش از دویست و یازده هزار هکتار مبارزه با آفت سن گندم را داشتند که در نوع خودش بی‌نظیر است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز