ممنوعیت خروج گندم از آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۰۵/۱۰ - ۰۹:۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۳۵۸۴۷۲
ممنوعیت خروج گندم از آذربایجان غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی : خروج گندم بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل غله و خدمات بازرگانی از این استان ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:هماهنگی‌های لازم با نیروهای انتظامی انجام شده تا از خروج گندم تولیدی به سایر استان‌ها جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر حضور دلالان و افراد سودجو در مزارع خرید گندم و کاه و کلش خارج از عرف در جهت انتقال آن به خارج از استان، به کشاورزان و زارعان توصیه می‌شود جهت حمایت از دامداران استان از فروش گندم، کاه و کلش به این گونه افراد خودداری کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۱۴ دستگاه کامیون حمل گندم قاچاق توسط مامورین نیروی انتظامی در مبادی خروجی استان توقیف شده  و محموله گندم‌های مکشوفی نیز به سیلوهای استان حمل شده است.

وی اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید تاکنون ۲۴۹ هزار تن از گندم مازاد تولیدی زارعان استان به صورت تضمینی خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد دارد.

کرامتی با بیان اینکه ۶۳ مرکز خرید گندم در فصل خرید تضمینی این محصول در استان آماده دریافت گندم مازاد بر مصرف زراعین هستند، افزود: متولی خرید تضمینی گندم در استان، شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان غربی بوده و سازمان تعاونی روستایی نیز به عنوان مباشر شرکت غله را در این زمینه همراهی می‌کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تسریع در آهنگ حمل گندم از مزرعه تا مرکز خرید و سیلوها، گفت: مدیریت خرید تضمینی گندم و پرداخت به موقع بهای گندمکاران و در اولویت قرار دادن اعطای تسهیلات بانکی به زارعین گندمکار در سال جاری، باعث افزایش تولید و ترغیب گندمکاران به کشت این محصول در سال زراعی جدید خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز