پیش بینی برداشت ۳۸ هزار تن آلو از باغات آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۹:۳۸:۲۵
کد خبر: ۱۳۶۲۰۰۰
پیش بینی برداشت ۳۸ هزار تن آلو از باغات آذربایجان غربی
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی : برداشت بیش از ۳۸ هزار تن آلو از سطح باغ های استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، جعفر وحدت افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال پیش‌بینی می شود بیش از ۳۸ هزار تن محصول آلو از سطح ۳۵۰۰ هکتاری باغات در استان برداشت شود.

وی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید.

وحدت ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزا، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه است که به ترتیب شهرستان های شاهین دژ، مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده اند.

وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوند که مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما