مردم عدم استفاده اصناف از کارتخوان را اعلام کنند

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۶:۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۳۶۳۳۲۴
مردم عدم استفاده اصناف از کارتخوان را اعلام کنند
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از ۱۱ مرداد ماه سال جاری به خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ،جعفر پورمختار مدیر کل امور مالیاتی استان افزود: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در چارچوب فراهم آوردن زیرساخت ها و سامانه های لازم در سال جاری اجرایی می شود.

وی تصریح کرد : در قانون جدید که با عنوان سامانه مؤدیان و پایانه های فروشگاهی در سال ۹۸ تصویب شده و کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی مشمول این قانون هستند که در سطح خرده فروشی مؤدیان مشمول علاوه بر عضویت در سامانه مؤدیان موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند و در حال حاضر در قالب کارتخوان (پوز بانکی) مطرح می باشد و بایستی کلیه صورت حساب های خود را از طریق سامانه مؤدیان صادر کنند.

پورمختار خاطر نشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در حال آماده سازی مقدمات کار و تعیین مراحل اجرایی این قانون توسط مؤدیان است و طبق مراحلی که اعلام می شود، افراد مکلفند به ترتیبی که سازمان مقرر می کند نسبت به ثبت نام در سامانه مؤدیان اقدام کنند.

وی یادآور شد: مشمولان این قانون که با مصرف کننده نهایی در ارتباط هستند علاوه بر عضویت در سامانه، موظف به استفاده از پایانه فروشگاهی هستند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه چیزی به عنوان مالیات بر کارتخوان نداریم، یادآور شد: به این نکته باید توجه کرد که دستگاه کارتخوان بانکی یکی از راه‌های بررسی و تعیین درآمد مؤدی است و روش هایی همچون کارت به کارت و دریافت های نقدی نیز برای تعیین میزان درآمد اشخاص لحاظ می شود.

وی اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف اصناف در زمینه استفاده یا عدم استفاده از کارتخوان با سامانه تلفنی ۱۵۲۶ (مرکز ارتباط مردمی) تماس بگیرند یا با مراجعه به سامانه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به تکمیل فرم سوت زنی و ارائه گزارش اقدام کنند تا کارشناسان امور مالیاتی نسبت به بررسی موضوع اقدام به عمل آورند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز