مدیرکل صمت استان : آذربایجان غربی قطب کشاورزی کشور

۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۱۶:۰۱:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۵۸۲۹
مدیرکل صمت استان : آذربایجان غربی قطب کشاورزی کشور
سرتیپی: آذربایجان غربی یک از لحاظ منابع آب در رتبه دوم کشوری قرار دارد و وجود خاک مرغوب در این استان برای کشاورزی موحب شده است اذربایجان غربی به قطب کشاورزی تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، عبدالحمید سرتیپی مدیر کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی نیز در جلسه میزملی توسعه صادرات سیب درختی کشور که در اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد افزود: آذربایجان غربی با دارا بودن نزدیک به یک هزار کیلومتر مرز خاکی با سه کشور بخصوص کشور ترکیه که تنها دروازه خاکی کشور برای ورود به بازارهای اروپایی محسوب می شود و همچنین وجود پایانه های فعال در این استان می تواند نقش بسزایی را در توسعه و صادرات محصولات کشاورزی ایفا کند.

سرتیپی تصریح کرد: سالانه چهار میلیون تن سیب درختی در کشور تولید می شود که نزدیک به یک ونیم تن ان در استان آذربایجان غربی تولید و به بازارهای مصرفی داخلی و خارجی ارسال می گردد.

مدیر کل صمت استان خاطرنشان کرد: فعال بودن صنایع تبدیلی استان در حوزه های تبدیل محصولات کشاورزی اعم از کنسانتره، آبمیوه، پوره و غیره می توانند در ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی موثر باشند و از هدر رفت این محصولات جلوگیری کنند که این امر مستلزم حمایت و برنامه ریزی بموقع و دقیق همه دستگاه های ذیربط می باشد.

سرتیپی اضافه کرد: برای بهره مندی بهتر از محصولات کشاورزی استان و ایجاد ارزش افزوده بیتشر در این حوزه فعالان عرصه کشاورزی و صنایع تبدیلی استان باید به سمت و سوی دانش بنیان شدن و استفاده از فن آوری های بروز حرکت کنند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز