پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران

۱۴۰۱/۰۶/۱۰ - ۰۷:۲۸:۳۴
کد خبر: ۱۳۷۱۴۶۶
پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذاران
استاندار آذربایجان غربی گفت: برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کرده ایم و دستگاههای متولی ملزم به حمایت حداکثری از سرمایه گذاران هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای اداری استان رویکرد اصلی دولت سیزدهم را توجه به مردم اعلام کرده و افزود: در سفرهای شهرستانی توجه به مناطق مرزی و کمتر برخوردار مورد توجه بوده و بی شک با تعامل و هم افزایی دستگاهها، شاهد افزایش درآمد سرانه مردم استان خواهیم بود.

وی اتمام پروژه های نیمه تمام را از اولویت های دولت معرفی کرده و یادآور شد: مدیریت استفاده از ظرفیت های منطقه و هم افزایی دستگاههای مختلف جهت اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی و نیمه تمام و برای تحقق رشد اقتصادی ۷.۴ درصد استان ضروری است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر شناسایی و رفع موانع توسعه استان، افزود: با شناسایی زمینه های سرمایه گذاری و تعامل و همکاری دستگاهها با سرمایه گذاران، شاهد رشد و تحول در حوزه سرمایه گذاری استان خواهیم بود.

معتمدیان از جذب ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان نیز خبر داده و خاطرنشان کرد: برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن کرده ایم و دستگاههای متولی ملزم به حمایت حداکثری از سرمایه گذاران هستند.

وی در ادامه وجود پایانه ها و گمرکات متعدد در مرزهای استان را زمینه ساز توسعه تجارت بین الملل معرفی کرده و افزود: ظرفیت های استان و همسایگی با چند کشور، شرایط ویژه ای را برای توسعه استان فراهم کرده است.

استاندار آذربایجان غربی از افزایش ۶۰ درصدی صادرات در پی ساماندهی پایانه های استان نیز خبر داده و تصریح کرد: با هم افزایی و تعامل دستگاههای مختلف، شاهد افزایش ترانزیت کالا و توسعه صادرات به صورت جهشی از مرزهای استان بوده ایم.

معتمدیان همچنین حوزه معدن را پیشران توسعه استان اعلام کرده و افزود: با برنامه ریزی برای اکتشاف، استخراج و توسعه صنایع تبدیلی در حوزه معدن، می توان از ظرفیت هایی چون معادن تیتانیوم، سیلیس، آهک و حتی نمک دریاچه ارومیه برای توسعه استان استفاده کرد.

وی در ادامه از کسب رتبه اول کشوری استان در فصل بهار ۱۴۰۱ در حوزه بهبود شاخص فضای کسب و کار خبر داده و گفت: کاهش آمار بیکاری به ۷.۲ درصد در آذربایجان غربی، نتیجه اهتمام تمامی دستگاه هاست.

محمدصادق معتمدیان در ادامه جلسه شورای اداری استان، مدیریت احیای دریاچه ارومیه را از اولویت های دولت سیزدهم اعلام کرده و افزود: برنامه های احیای دریاچه ارومیه با توجه به تفویض برخی از اختیارات به استان تدوین شده و دستگاههای مختلف برنامه های خود را در راستای تکمیل فاز سخت افزاری و توسعه فاز نرم افزاری احیای دریاچه ارائه کنند.

وی توجه به معیشت و اقتصاد مردم منطقه در احیای دریاچه ارومیه را نیز ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: با مردمی سازی برنامه های احیای دریاچه ارومیه و استفاده از ظرفیت نخبگان و رسانه ها، باید در مسیر مدیریت منابع آبی و تغییر الگوی کشت و استفاده از سیستم های نوین آبیاری گام برداریم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر ضرورت تلاش برای کاهش نرخ تورم در استان، افزود: دوری آذربایجان غربی از مرکز کشور و بنادر، سهم بزرگی در افزایش نرخ تورم دارد و از این رو با برنامه ریزی برای حمل و نقل کالا از مسیر ریلی به استان، می توان هزینه حمل و تورم را کاهش داد.

معتمدیان نگاه متوازن به مناطق مختلف استان را نیز ضروری دانسته و تصریح کرد: مدیران دستگاهها حضور میدانی در بین مردم داشته باشند و تلاش شود این حضورها با برنامه بوده و خروجی مثبت برای مردم داشته باشد.

57460c0e-3971-4166-9538-cfcf69cf8d3e

وی در ادامه ارتقای شاخص های توسعه و برقراری عدالت و توازن در مناطق مختلف استان را از اهداف سفرهای شهرستانی معرفی کرده و افزود: رفع شکاف های توسعه ای در سطح استان و مناطق کم برخوردار در راستای محرومیت زدایی به صورت جدی دنبال شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر تداوم نهضت مدرسه سازی در استان، یادآور شد: با اهتمام برای جذب منابع ملی جهت جبران عقب افتادگی ها، می توان کمبود فضای آموزشی را در استان رفع کرده و شاخص های حوزه آموزشی را بهبود بخشید.

معتمدیان ارائه بی منت خدمات به مردم را نیز بسیار مهم دانسته و افزود: ما خدمتگزار مردم هستیم و نارضایتی از دستگاه ها پذیرفتنی نبوده و باید بر روند ارائه خدمات شبانه روزی به مردم نظارت مستمر شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت حفظ وحدت و انسجام بین اقوام و مذاهب مختلف استان، اضافه کرد: مراقب توطئه دشمنان ملت و کشور در اختلاف افکنی بین مردم و همچنین مردم و مسئولان باشیم.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر همکاری و هم افزایی روزافزون بین ارکان مختلف مدیریتی استان، افزود: در انتصاب مدیران شهرستانی، تحت تاثیر فشارهای فراقانونی قرار نگرفته و از مسیر برنامه های دولت خارج نشوید.

معتمدیان پیگیری اجرای مصوبات شهرستانی توسط مدیران را نیز ضروری دانسته و تاکید کرد: مصوبات شهرستانی یک تکلیف قانونی بوده و باید روند توسعه متوازن استان تداوم یافته و با پیگیری جذب اعتبارات ملی، حقوق و مطالبات بحق مردم آذربایجان غربی تامین شود.

وی در پایان با تاکید بر اجرا و تصویب طرح ها براساس سند آمایش سرزمین، افزود: مدیران دستگاههای دولتی به توسعه استان در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... نگاهی همه جانبه داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز