فعال شدن ۲۴ محدوده معدنی در آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۱۰:۰۳:۴۵
کد خبر: ۱۳۸۲۲۳۷
فعال شدن ۲۴ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۴ محدوده معدنی پس از پایان عملیات اکتشافی و اخذ پروانه بهره برداری وارد چرخه تولید شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، عبدالحمید سرتیپی در جمع خبرنگاران گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۲۴ محدوده معدنی پس از پایان عملیات اکتشافی و اخذ پروانه بهره برداری برای استخراج سالانه بیش از یک میلیون و ۲۵۹ هزار تن انواع مواد معدنی وارد چرخه تولید شدند.

وی افزود: برای بهره برداری از این معادن بیش از ۷۴۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵۷ نفر در این معادن فراهم شده است.

سرتیپی تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده در راستای افزایش مطالعات اکتشافی در استان ۲۰ فقره پروانه اکتشافی برای محدوده های جدید در استان صادر شد، همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه ۱۳ محدوده معدنی با اخذ گواهی کشف در شرف بهره برداری قرار گرفتند.

مدیر کل صمت استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۳۰ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با استخراج سالانه ۱۷ میلیون و ۸۷۱ هزارتن انواع مواد معدنی با ذخیره قطعی بیش از یک میلیارد و ۱۷۳ میلیون تن انواع مواد معدنی در استان وجود دارد که برای راه اندازی این معادن بیش از ۶ هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و زمینه اشتغال را برای ۵ هزار و ۳۱۳ نفر فراهم ساخته اند.

سرتیپی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵۴ محدوده معدنی دارای پروانه اکتشافی معتبر و ۳۲ محدوده معدنی دارای گواهی کشف معتبر بوده که محدوده های دارای گواهی کشف در شرف بهره برداری و تولید هستند. 

وی تأکید کرد: در راستای شناسایی ذخایر معدنی بیشتر و جدید در استان عملیات ژئو فیزیک هوایی توسط سازمان زمین شناسی صورت خواهد گرفت و با انجام این طرح مطالعاتی حدود ۴۵ ورقه نقشه زمین‌شناسی در استان آذربایجان غربی در مساحتی بالغ بر ۳۰ هزار کیلومتر مربع تهیه خواهد شد، برنامه پروازها و تهیه نقشه‌ها مشخص شده و مطالعات زمین‌شناسی در مناطق تکاب، بوکان، شاهین‌دژ، میاندواب و مهاباد انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز