پرداخت بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای طرح کشاورزی آذربایجان‌غربی

۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - ۰۷:۴۹:۲۹
کد خبر: ۱۳۹۷۷۰۹
پرداخت بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای طرح کشاورزی آذربایجان‌غربی
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : تا کنون برای اجرای ۱۳۵۱ طرح در بخش های مختلف کشاورزی تسهیلاتی بالغ بر ۴۷۲ میلیارد تومان توسط بانک های عامل پرداخت شده است و ۳۴۳ میلیارد تومان نیز در حال پرداخت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، اکبر کرامتی در جلسه بررسی جذب تسهیلات و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان   اظهارکرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ تا کنون، ۶۰۳ میلیارد تومان برای بخش های مختلف دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی، زنبورعسل، احداث گلخانه ها، طرح های آب و خاک، کشت گیاهان دارویی، کلینیک های دامپزشکی و گیاهپزشکی و سایر بخش های کشاورزی تسهیلات بانکی تخصیص داده شده است که به میزان ۳۵۰۰ میلیارد تومان طرح معرفی شده است .

وی اضافه کرد : از این محل تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده  و بقیه تسهیلات در حال پرداخت است.

این مقام مسوول ادامه داد: از محل مردمی سازی یارانه ها برای ۹۷۱ متقاضی در حوزه دام و طیور به مبلغ ۱۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات یارنه دار در جهت حمایت از واحدهای دام و طیور به جهت حذف ارز ۴۲۰۰تومانی پرداخت شده است.

کرامتی خاطرنشان کرد: در جهت توسعه مکانیزاسیون نیز مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای خرید تراکتور ، کمباین و سایر ادوات کشاورزی پرداخت شده است و تا آخر سال ۱۸۰ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: در حوزه سورت و بسته بندی میوه نیز تعداد ۳۵ واحد با ظرفیت ۱۵۸ هزار تن برای اخذ تسهیلات بانکی به مبلغ  ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده است.

غلامعلی مرادی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه بیان کرد: در حوزه احداث گلخانه ها نیز تعداد ۷۹ واحد به مساحت ۷۰ هکتار با اعتبار ۱۱۷۹ میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده است.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای نهضت گلخانه ای در استان نیز در سه شهرستان ارومیه، چایپاره و پلدشت، ۱۲۰۰ هکتار زمین شناسایی شده است که در حال اخذ استعلامات از ادارات مرتبط جهت صدور مجوز است.

این مسئول با اشاره به تعهد اشتغال‌ برای ۲۴۰۰ نفر در بخش کشاورزی در سال جاری افزود: تا کنون از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ پرونده ۱۵۵۱ نفر به بانک های عامل جهت ایجاد اشتغال‌ معرفی شده است .

مرادی یادآورشد: هنوز اعتبارات سال ۱۴۰۱ ‌ ابلاغ نگردیده که با ابلاغ این اعتبارات  و تسریع در پرداخت آنها،سرمایه گذاری بهتری در بخش کشاورزی استان خواهیم داشت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز