احداث سه هتل پنج ستاره در آذربایجان غربی

۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - ۰۹:۵۳:۵۹
کد خبر: ۱۳۹۷۷۹۹
احداث سه هتل پنج ستاره در آذربایجان غربی
معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۴۶ طرح سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی در سطح استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، محمد عبدلی اظهار کرد: این طرح‌ها شامل سه باب هتل پنج ستاره، ۲ باب هتل چهارستاره، سه باب هتل سه ستاره و تعدادی مهمانپذیر، مجتمع گردشگری، اقامتگاه سنتی و مجتمع بوم‌گردی هستند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با اجرای کامل این طرح‌ها، ۲۲۲۷ تخت اقامتی در قالب ۱۱۴۹ اتاق به تعداد تخت‌ها و اتاق‌های اقامتی استان اضافه خواهد شد.

وی گفت: اغلب این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد داشته و در صورت تامین به موقع اعتبارات تعدادی از این طرح‌ها در سال آینده به‌ بهره‌برداری می‌رسند.

تهیه ۲۰ بسته فرصت سرمایه‌گذاری در دریاچه‌ پشت سدهای آذربایجان غربی

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از تهیه ۲۰ بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریاچه‌ پشت سدها، آب‌ گرم‌ها و آب‌های معدنی استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به ظرفیت بالای استان در جذب گردشگر برای بازدید از دریاچه‌های پشت سدها و آب‌گرم‌ها این بسته‌ها تهیه شده است.

وی افزود: همچنین برای حمایت از سرمایه‌گذاران در این حوزه‌ها تسهیلات لازم به آنها پرداخت می‌شود.

عبدلی گفت: در سطح استان تاکنون چندین مجموعه آب گرم به بخش خصوصی واگذار شده است که از آن جمله می‌توان به مجموعه ایستی‌سو چالدران اشاره کرد.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری آبی یکی از اولویت‌های مهم اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوده تا با سرمایه‌گذاری در این حوزه بتوان از ظرفیت‌های آذربایجان غربی به نحو احسن استفاده کرد.

انتهای پیام

نظر شما