عدم ثبت فوتی کرونا مثبت در آذربایجان غربی طی ۳ هفته گذشته

۱۴۰۱/۰۹/۰۵ - ۱۳:۲۸:۳۴
کد خبر: ۱۴۰۳۶۵۳
عدم ثبت فوتی کرونا مثبت در آذربایجان غربی طی ۳ هفته گذشته
دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: طی ۳ هفته گذشته فوتی کرونا مثبت در استان ثبت نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، دکتر سید جلیل موسوی بااشاره به آخرین وضعیت کرونایی استان گفت: طی ۳ هفته گذشته فوتی کرونا با پی سی آر مثبت در استان نداشتیم و فوتی با پی سی آر منفی میانگین روزانه یک نفر بوده است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۷ بیمار در بخشهای کرونایی استان بستری هستند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ نفر بستری شدند، افزود: بیشترین تعداد بستری ها مربوط به ارومیه با ۴۵ نفر و سپس خوی با ۴۰ نفر است که ۹ شهرستان اصلا بستری کرونایی نداشتند. 

این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه میانگین تستهای انجام شده روزانه ۴۱ مورد بوده که ۸ درصد موارد مثبت بود، افزود: میانگین بستری روزانه در خلال هفته ۱۱ نفر بود که اکثرا پی سی آر منفی داشتند. 

وی گفت: وضعیت کرونایی استان با ثبات بوده و اوضاع رضایت بخش است اما احتمال خیزش و موج بعدی از اواخر پاییز وجود دارد. 

دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا به نقشه رنگبندی کرونایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۴ شهرستان(پلدشت، چایپاره، شوط و خوی) زرد و مابقی آبی هستند. 

دکتر موسوی به روند آنفلوآنزا در استان اشاره کرد و با بیان اینکه حال حاضر بیشترین بیماران بستری با سندرم حاد تنفسی را آنفلوآنزا تشکیل می دهد، گفت: روند آنفلوآنزا در استان کاهشی است اما ویروس تا آخر سال و حتی تا فروردین ماه سال آینده در حال چرخش است. 

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز