هشدار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درباره سرمازدگی محصولات کشاورزی

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۰۹:۰۸:۰۳
کد خبر: ۱۴۰۴۷۷۴
هشدار جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درباره سرمازدگی محصولات کشاورزی
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طبق اعلام اداره کل هواشناسی کاهش دمای هوای استان رخ می‌دهد و لازم است کشاورزان در زمینه اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش خسارت‌های احتمالی اقدامات مقتضی را بکار گیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، جعفر وحدت اظهار کرد: کشاورزان در زمینه تنظیم رطوبت، دمای گلخانه‌ها و ترمیم پوشش‌های پلاستیکی پاره شده نیز اقدامات و تدابیر ویژه را لحاظ کنند و تامین و ذخیره سوخت مورد نیاز واحدهای گلخانه و قارچ خوراکی هم به موقع انجام شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: از آغاز کاهش دما جهت ایجاد حرارت یکسان در تمام فضای داخل گلخانه‌ها فن‌های سیرکولاتور روشن باشد و جهت جلوگیری از اُفت دما، دریچه‌های ورودی و خروجی در سالن‌های تولیدی گلخانه و قارچ خوراکی کنترل، و از بسته بودن آنها اطمینان حاصل شود.

وی با بیان اینکه لازم است کشاورزان نسبت به انتقال آب‌های جاری انهار جهت تغذیه سفره‌های زیر زمینی اقدام کنند، اضافه کرد: بهره برداران باید در صورت تولید سبزی زیر شاسی نسبت به اجرای پوشش‌های پلاستیکی بر روی آن اقدام کنند.

وحدت با اشاره به اینکه کشاورزان سریع محصولات دپو شده در حاشیه یا مزارع را به مکان‌های مناسب منتقل کنند، یادآور شد: حمل سریع چغندرقندهای دپو شده به کارخانجات قند و یا استفاده از پوشش مناسب محصولات در این راستا الزامی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهای سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: سرویس نگهداری ماشین آلات کشاورزی و انتقال آنها به سوله‌ها و استفاده از ضد یخ در صورت استفاده از آنها در فصول زمستان و پاییز نیز نباید فراموش شود.

وحدت بر تخلیه آب سیستم‌های آبیاری تحت فشار جهت جلوگیری از ترکیدگی لوله‌های مزارع و باغ‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است که تنظیم دما و رطوبت سالن‌های پرورشی هم مورد توجه بهره برداران باشد.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز