عدم همکاری بانک‌های آذربایجان‌غربی در پرداخت تسهیلات مسکن

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۰۸:۵۴:۴۵
کد خبر: ۱۴۰۸۸۵۹
عدم همکاری بانک‌های آذربایجان‌غربی در پرداخت تسهیلات مسکن
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶ بانک عامل باید در ارائه تسهیلات بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشارکت لازم‌ را داشته باشند تا روند کار به نحو شایسته انجام گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، یاسر رهبردین در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان‌غربی افزود: هیچ‌گونه کم کاری از جانب بانک‌ها پذیرفتنی نیست و باید تسهیلات ساخت مسکن را هم‌چون بانک مسکن پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: رعایت دستورالعمل اجرایی بانک مرکزی در ارائه تسهیلات بانکی برای طرح نهضت ملی مسکن باید به درستی اجرا شود و اغماض در پرداخت‌ها قابل قبول نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: با جمع‌آوری مستندات طی ۱۰ روز آینده، عملکرد پرداخت تسهیلات بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط مسوولان استانی بررسی و ارزیابی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اراضی مورد نیاز برای ساخت ۲۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی فراهم شده و این میزان بیش از سهمیه ۱۸۰ هزار واحدی تعیین شده برای استان است، گفت: ارائه تسهیلات توسط بانک‌های عامل باید با جدیت دنبال شود و کم کاری در این امر وجود نداشته باشد.

سید محسن حمزه‌لو با اشاره به اینکه، ۲۴ هزار هکتار از اراضی ملی برای ساخت مسکن در استان شناسایی شده است، اظهار کرد: چهارهزار و ۲۵۰ هکتار این اراضی دارای شرایط لازم برای ساخت مسکن است.

وی یادآور شد: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان غربی وجود ندارد و برخی مسائل بانکی روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را به تعویق می‌اندازد.

وی تاکید کرد: ۱۶۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود دارد که تاکنون حدود ۳۶ هزار متقاضیی تایید نهایی شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: از متقاضیان تایید شده ۱۲ هزار و ۳۷۰ نفر در بانک‌های عامل افتتاح حساب کرده و هفت هزارو ۸۹۷ نفر آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند.

حمزه‌لو اضافه کرد: تاکنون برای ۶ هزار و ۸۶۴ نفر تخصیص پروژه صورت گرفته و عملیات ساخت مسکن آغاز شده و در مراحل مختلف است.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز