۵۷ کیلومتر از شبکه مسی برق سردشت به کابل خودنگهدار تبدیل شد

۱۴۰۱/۰۹/۱۹ - ۱۱:۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۴۰۸۹۷۴
۵۷ کیلومتر از شبکه مسی برق سردشت به کابل خودنگهدار تبدیل شد
مدیر توزیع برق سردشت گفت: طبق برنامه تبدیل شبکه مسی به کابل خود نگهدار در سال ۱۴۰۱، تاکنون ۵۷ کیلومتر از شبکه‌ سیم مسی این شهرستان در ۲ حوزه شهری و روستایی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، فریدون محمدپور اظهار کرد: از مجموع ۴۰۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف این شهرستان، در سال‌های گذشته نیز بیش از ۱۲۰ کیلومتر آن به کابل خودنگهدار تبدیل شده است و مابقی نیز طبق برنامه در سال‌های آتی به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶۷ کیلومتر شبکه مسی معادل ۳۰ درصد بخش روستایی و بیش از ۱۲۰ کیلومتر شبکه معادل ۶۰ درصد بخش شهری این شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

مدیر توزیع برق سردشت گفت: بخش زیادی از روستاهای این شهرستان در مناطق سخت‌گذر و با دسترسی بسیار سخت قرار دارند و همین امر نیز باعث شده تا سختی کار، عملیات برق‌رسانی به این روستاها و بهسازی شبکه را دوچندان کند؛ با این وجود تاکنون شبکه توزیع برق ۶۰ روستا به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی افزایش قابلیت اطمینان در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیای خارجی و اصلاح ولتاژ مشترکان را از مزیت‌های مهم اجرای پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار برشمرد و گفت: این طرح دارای مزایایی از جمله ارتقای ایمنی شهروندان، توجه به مسایل محیط زیستی با حذف شاخه‌زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات است.

وی افزود: هدف از تبدیل شبکه فرسوده و فشار ضعیف برق به کابل خودنگهدار، ضریب امنیتی بالا، کاهش تلفات، تامین برق پایدار، نوسازی شبکه، بهبود مبلمان شهری و روستایی، طول عمر طولانی شبکه (۳۰ تا ۴۰ سال) کاهش سرقت و جمع آوری انشعابات غیرمجاز است.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما