تصویب ۹۹ مصوبه برای پیشرفت و آبادانی شهرستان پیرانشهر

۱۴۰۱/۱۰/۱۷ - ۱۸:۰۱:۲۹
کد خبر: ۱۴۱۹۹۷۸
تصویب ۹۹ مصوبه برای پیشرفت و آبادانی شهرستان پیرانشهر
استاندار آذربایجان غربی گفت: ۹۹ مصوبه شامل ۷۸ پروژه عمرانی و ۲۱ مصوبه حوزه اقتصادی در راستای پیشرفت و آبادانی شهرستان مرزی پیرانشهر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی، محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی  در پایان سفر ۲ روزه به پیرانشهر و در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: احصای مشکلات و موانع تولید در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بهداشتی، خدماتی و آموزشی از اولویت‌های اصلی دولت برای ارتقای شاخص‌های توسعه این منطقه است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم حضور مسئولان در شهرستان‌ها و بازدیدهای میدانی از تمام مناطق استان و پیگیری و بررسی مشکلات در راستای محرومیت زدایی است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تمام مصوبات سفرهای شهرستانی از ضروریات و در راستای مطالبات مردمی است، اضافه کرد: در حوزه بهداشت و سلامت مردم، توسعه فضای آموزشی، آبرسانی، دفع فاضلاب، راه روستایی و اجرای طرح‌های هادی، مصوبات خوبی در شورای برنامه ریزی استان با محوریت پیرانشهر مصوب شده که امیدواریم در آینده نزدیک اثرات آن برای مردم ملموس باشد.

معتمدیان همچنین یادآور شد: واگذاری زمین‌های روستایی با مساحت ۵۰۰ متر و با هدف اجرای پروژه‌های خدماتی و رفاهی با کمک بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و فرمانداری برای اولین بار از مصوبات این سفر بود.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین و نقش آن در توسعه اقتصادی منطقه گفت: آمار ۹ ماهه گمرکات، نشان از روان سازی و فعال سازی این مرز بین المللی بوده و تلاش می‌کنیم روند رونق تجاری آن همچنان رو به بهبود باشد.

استاندار آذربایجان غربی تردد زائران برای نخستین بار از مرز تمرچین را نیز نماد همدلی و همبستگی این استان دانسته و اضافه کرد: بازگشایی مرز تمرچین اثرات ملی و بین المللی قابل توجهی در راستای اتحاد و ارتقای امنیت در کنار تبادل فرهنگ و تقویت بین مذاهب دارد که با همت دولت سیزدهم صورت گرفته و استقبال قابل توجهی نیز از آن شد.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز