ثبت نام ۴۵ هزار و ۴۲۶ نفر از آذربایجان غربی در آزمون سراسری

۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - ۰۸:۰۲:۱۰
کد خبر: ۱۴۲۱۴۰۶
ثبت نام ۴۵ هزار و ۴۲۶ نفر از آذربایجان غربی در آزمون سراسری
رئیس دانشگاه ارومیه گفت: بیش از ۴۵ هزار داوطلب از آذربایجان غربی در نوبت اول کنکور سراسری شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی،علیجانپور رییس دانشگاه ارومیه ، با اشاره به آمار آزمون سراسری ۱۴۰۲ در نوبت اول گفت: ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ داوطلب در نوبت اول شرکت می کنند که از این میزان ۴۵ هزار و ۴۲۶ داوطلب از آذربایجان غربی شرکت خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه آزمون سراسری در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه برگزار می شود، ادامه داد: ۲۳ هزار و ۱۹۵ نفر در گروه علوم تجربی، ۱۵ هزار و ۵۸۹ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۹۰۱ نفر در گروه علوم ریاضی، ۱۲۷۴ نفر در گروه هنر و نهایتا ۲۴۶۷ نفر در گروه زبان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس دانشگاه ارومیه ضمن تاکید بر اهمیت آزمون سراسری و با بیان اینکه مسئولیت برگزاری آزمون به دانشگاههای معین هر استان تحت عنوان مدیریت استانی محول می شود، گفت: آزمون‌های سراسری به عنوان یک پدیده اجتماعی، بخش راهبردی از فرآیند آموزش عالی است که حاصل آن انتخاب افرادی شایسته برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات آموزش عالی کشور است. بدون شک، کیفیت برگزاری این آزمون‌ها تأثیری مستقیم و چشمگیر بر کیفیت آموزش و سطح تخصصی نظام دانشگاهی و جامعه دارد.

علیجانپور در ادامه با اشاره به تغییر رویه مدیریت آزمونهای سراسری گفت: سازمان سنجش، بر مبنای نتایج بررسی‌های نظام‌مند خود و در جهت تعالی و تضمین کیفیت اجرای آزمون‌ها، درصدد است که مسئولیت برگزاری آزمون‌ها را در قالب سازمان اجرایی جدیدی تحت عنوان مدیریت استانی برگزاری آزمون‌های سراسری به دانشگاه‌های معین هر استان محول کند که این روند از آزمون سال بعد به طور کامل اجرا می شود.

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به اهداف این طرح افزود: تحقق عدالت در اجرای آزمون‌ها از راه مدیریت مؤثر استانی، بهبود فرآیند اجرایی، هماهنگی و هم‌افزایی عوامل استانی با تسهیل ارتباطات و تعامل مستمر و سازندۀ آنها، سرعت عمل در تصمیم‌گیری و بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های استانی و تدارک و تمهیدات ارزیابی، اعتبار سنجی و نظارت دقیق و مستقیم بر فرآیند اجرای آزمون‌ها، از مهم‌ترین اهداف این طرح به شمار می‌رود.

انتهای پیام

 

خبرنگار : علی غیور

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز