نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر ارومیه عامل افزایش ترافیک

۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - ۰۹:۲۶:۳۴
کد خبر: ۱۴۲۷۴۵۸
نبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر ارومیه عامل افزایش ترافیک
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نبود پارکینگ هایی در معابر و هسته مرکزی شهر یکی از علل افزایش دهنده مشکل ترافیک شهر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از آذربایجان غربی ، گلشن نوروزی در جلسه هفتگی کمیسیون عمران،برنامه ریزی و حمل و نقل شهری که در راستای بررسی پروژه های اولویت دار عمرانی در سال ۱۴۰۲ تشکیل شد، در خصوص معضل ترافیک بیان کرد: تک سرنشینی ،بیکاری جوانان، فرسودگی ناوگان عمومی و دلهره و استرس های تاخیر در رسیدن به مقصد و عدم رغبت به ناوگان حمل و نقل عمومی از عوامل ایجاد ترافیک بالای شهری است.

نوروزی در ادامه در خصوص ترویج فرهنگ استفاده از ناوگان اتوبوسرانی با هدف کاهش تعداد سفر در شهر خاطرنشان کرد: استفاده شهروندان از تاکسی های اینترنتی برای زودتر رسیدن به مقصدشان که به جای جابجایی چهار نفر به مقصد، تک مسافر رهسپار می شود نیز یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش ترافیک شهری در خیابان های ارومیه است.

وی با بیان اینکه باید درکنار نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی توجه ویژه هم به فرهنگ سازی و استفاده از بستر های اطلاع رسانی و صدا و سیما برای شهروندان  مورد توجه قرار داده شود، عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ سازی های اشتباه در رابطه با حمل و نقل عمومی وجود دارد که عنوان می شود (استفاده کنندگان از ناوگان عمومی قشر فقیر جامعه می باشند)، در حالی که اینگونه نبوده و باید فرهنگ اصلی استفاده از این ناوگان ترویج شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تاکید کرد: استفاده مدیران و مسئولان رده بالای شهری و استانی از ناوگان حمل و نقل عمومی هم می تواند تاثیر بسزایی در ترویج این فرهنگ شود.

وی رفع معضل ترافیکی را مستلزم همکاری و تعامل تمامی دستگاه ها و ارگان های متولی دانست.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز