با حضور استاندار و جمعی از مردم و مسئولان

مراسم سالگرد رحلت فقیه مجاهد حضرت آیت الله قره باغی در ارومیه برگزار شد

۱۳۹۴/۰۱/۰۴ - ۰۹:۵۴:۰۹
کد خبر: ۲۷۳۶۳۷
مراسم سومین سالگردارتحال فقیه مجاهد حضرت آیت الله قره باغی یکی از نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با حضور استاندار آذربایجان غربی ، جمع کثیری از مردم و مسولان عصر روز دوشنبه در مسجد رضا آباد ارومیه برگزار شد.
در این مراسم ، حجت الاسلام مومنی یکی از روحانیون ارومیه با اشاره به جایگاه والا و رفیع این عالم ربانی گفت: آیت الله قره باغی یکی از علمای برجسته کشور و استان بود که بسیاری از زوایای زندگی این عالم بزرگ در دوران حیات ناشناخته مانده که باید زندگی ایشان به نسل جدید به عنوان یک الگو تبیین و تشریح گردد.
 
وی گفت: این عالم ربانی ،  فقیهی دانشمند در زمان حیات خود و  الگویی برای تمام عالمان دینی استان بوده که با ارتحال ایشان جامعه دینی استان یک شخصیت برجسته را از دست داد.
 
وی در ادامه با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ، حضرت زهرا را الگویی بی بدیل نه تنها برای زنان بلکه برای همه آحاد جامعه اسلامی عنوان نمود و گفت: آن حضرت بی تردید سمبل عشق به خدا و وفاداری به خانواده بوده و همه مسلمانان باید منش و رفتار آن حضرت را به عنوان یک اسوه حسنه سرمشق زندگی خود قرار دهند.
 
در ادامه این مراسم نیز فرزند حضرت آیت الله قره باغی با بیان خاطراتی از ایشان به ذکر خصوصیات و فضایل اخلاقی آن مرحوم پرداخت.
 
گفتنی است آیت الله سید علی اکبر قره باغی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در 8 فروردین سال 1391 در سن سالگی 76 بر اثر بیماری در یکی از بیمارستان های قم، دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم آیت الله قره باغی در سال 1315 در روستای قره باغ ارومیه به دنیا آمد و تحصیلات اولیه خود را در این روستا آغاز کرد و همزمان در همان روستا در درس طلبگی نیز حاضر شد.

ایشان دروس مختلف طلبگی را در سال های بعد در تبریز و حوزه علمیه قم نزد فقیهانی چون مرحوم آیت الله العظمی حاج سیّد حسین طباطبائی بروجردی، آیة اللّه العظمی بروجردی، مرحوم علامه طباطبایی، مرحوم آیة اللّه سیّد محمد یزدی معروف به داماد و آیت اللّه العظمی روح اللّه خمینی (ره) و دیگر استادان حوزه فرا گرفت.

عمده فعالیت های علمی ایشان بعد از برگشتن به ارومیه نوشتن کتاب شریف انوارالفقاهه، حاشیه بر العروة الوثقی و تنظیم تقریرات بحث حضرت امام خمینی (ره) است.

آیت الله قره باغی در ارومیه نسبت به تأسیس بیمارستان 232 تختخوابی سیّدالشّهدا (ع) نیز اقدام کرده است که در حال حاضر خدمات مختلف پزشکی در این بیمارستان ارائه می شود.
 
این بیمارستان خیریّه با همیاری مردم و با زیربنای 7500 متر مربع در شش طبقه احداث شده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز