در تعطیلات نوروز ۹۴

بازدید بیش از ۲۶ هزار نفر از اثر طبیعی ملی غار سهولان

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۳:۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۷۵۴۲۳
بازدید بیش از ۲۶ هزار نفر از اثر طبیعی ملی غار سهولان
بازدید از غار سهولان در نوروز 94 به دلیل شرایط آب و هوایی و برودت هوا، نسبت به پارسال 8 هزار نفر کاهش نشان می دهد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی،کامران حسینی رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در جریان 13 روز تعطیلات نوروز 1394 بیش از 26 هزار نفر از اثر طبیعی – ملی غار سهولان بازدید بعمل آورده اندکه به دلیل  شرایط آب و هوایی و برودت هوا، نسبت به پارسال 8 هزار نفر کاهش نشان می دهد.

حسینی افزود: این غارآبی- خاکی که جزء مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط  زیست می باشد از پتانسیل ها و نقاط دیدنی شهرستان مهاباد بوده که یکی از مهمترین و کم نظیرترین غارهاى طبیعی کشور و از شگفت‌انگیزترین جلوه هاى طبیعت زیباى استان به شمار می‌رود که هر ساله مسافران و بازدید کنندگان زیادی را برای دیدن وسوسه می نماید.

وی با بیان اینکه مسیر منتهی به این غار از سمت مهاباد – برهان – بوکان  نیز دارای جاذبه های طبیعی زیادی از قبیل ارتفاعات سلطان ، ارتفاعات " زگ دراو" و ... می باشد که باعث گردیده این مسیر در ایام نوروز جزو محور های پر تردد شهرستان محسوب گردد.  

وی اظهار کرد: این غار  در این ایام روزانه  به طور متوسط پذیراى حدود 2 هزار گردشگر و مسافرى بوده  که از اقصی نقاط کشور براى دیدن این پدیده طبیعی به مهاباد سفر کرده اند. این غار در ۴۲ کیلومتری جنوب شرقی مهاباد در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز