با حضور مهندس سعادت انجام گرفت؛

کلنگ زنی پروژه خط انتقال آب از سد انحرافی زولا به منطقه قره باغ

۱۳۹۴/۰۳/۱۲ - ۰۸:۴۶:۱۷
کد خبر: ۲۸۹۵۹۱
کلنگ زنی پروژه خط انتقال آب از سد انحرافی زولا به منطقه قره باغ
کلنگ زنی پروژه خط انتقال آب از سد انحرافی زولا به منطقه قره باغ در شهرستان سلماس با حضور استاندار آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، ظهر امروز با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، امام جمعه سلماس، معاون امور عمرانی استاندار، فرمانداران ارومیه و سلماس و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، پروژه خط انتقال آب از سد انحرافی زولا به منطقه قره باغ در شهرستان سلماس کلنگ زنی شد.

وی در این مراسم با اشاره به اینکه با بحران آب و تنش آبی در استان مواجه هستیم ، گفت: با مدیریت صحیح منابع آب و برنامه ریزی های صحیح باید تنش به وجود آمده در بین کشاورزان را مرتفع سازیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به خشک شدن دریاچه ارومیه و برنامه های ستاد احیا در جهت نجات این دریاچه افزود: ما در استان با مشکل کم آبی مواجه هستیم لذا باید با صرفه جویی در مصرف آب بویژه در بخش کشاورزی، ضمن کمک به روند احیای دریاچه ارومیه، آب مورد نیاز بخش صنعت در استان را نیز تامین کنیم.

مهندس سعادت افزود: برای احیای دریاچه ارومیه باید به فکر تغییر رژیم اشتغال از کشاورزی سنتی به سایر بخشها مانند صنعت، معدن و گردشگری باشیم که در این مسیر، احداث واحد های صنعتی، تولیدی مانند شرکت پگاه سلماس بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال جایگزین در بخش صنعت، معدن، تجارت و همچنین صنایع پشتیبان کشاورزی می باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خشک شدن دریاچه ارومیه را نباید صرفا یک تهدید تلقی کنیم بلکه باید از آن بعنوان یک فرصت در جهت تغییر الگوی کشاورزی از سنتی به مدرن، ایجاد اشتغال جایگزین و رونق اقتصادی در استان بهره بگیریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز