معاون امور عمرانی استاندار در برنامه تلویزیونی اولدوز مطرح کرد:

افزایش ظرفیت ترانزیت کالا به آسیای میانه با بهره برداری از شبکه ریلی آذربایجان غربی

۱۳۹۴/۰۳/۱۷ - ۱۵:۴۶:۲۰
کد خبر: ۲۹۰۴۹۹
افزایش ظرفیت ترانزیت کالا به آسیای میانه با بهره برداری از شبکه ریلی آذربایجان غربی
معاون امور عمرانی استاندار در برنامه تلویزیونی اولدوز از شبکه استانی آذربایجان غربی اظهار کرد: با بهره برداری از قطار ارومیه _ مراغه ظرفیت تبادلی کالا از پایانه های مرزی استان افزایش چشم گیری می یابد .

دکتر هادی بهادری در برنامه زنده تلویزیونی اولدوز که از شبکه استانی مرکز آذربایجان غربی پخش می شد، با تشریح آخرین وضعیت پروژه راه آهن ارومیه _ مراغه گفت: ترانزیت کالا از مراکز تولید داخل به بازارهای مصرف در کشورهای آسیایی و اروپایی از طریق پایانه های مرزی استان با اتصال ایستگاه ارومیه به شبکه سراسری راه آهن افزایش قابل توجهی می باید .

وی افزود: با تکمیل این پروژه در سال نخست 600 هزارتن بار جابجا میشود.

دکتر بهادری ادامه داد: قطار و حمل ونقل ریلی در استان یکی از قدیمی ترین پروژه هاست که با گذشت 14 سال از آغاز آن هنوز به ایستگاه آخر نرسیده است.

وی گفت: تاکنون برای احداث این پروژه 2980 میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام قطعات باقی مانده آن نیز  2500 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

معاون امور عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبار مصوب این پروژه 600 میلیارد ریال تصویب شد که از این میزان 350 میلیارد ریال تخصیص یافت .

دکتر بهادری ادامه داد: امسال نیز برای اجرای این طرح 900 میلیارد ریال از اعتبارات ملی تصویب شده است .

وی با ابراز امیدواری بر اتمام این پروژه در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: کمبود اعتبار اصلی ترین مشکل این پروژه است و عدم تخصیص به موقع اعتبارات علاوه تاخیر در زمان بهره برداری, موجب افزایش هزینه های طرح می شود .

معاون امور عمرانی با اشاره به اینکه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می بایست در زمانهای بررسی بودجه توجه بیشتری برای این طرح می کردند افزود:دولت و مسئولین اجرایی با تمام محدودیت های اعتباری برای بهره برداری از ایستگاه های نقده و ارومیه اهتمام ویژه ای دارند.

دکتر بهادری به طراحی قطار برقی از طریق میانگذر دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و افزود: شبکه ریلی جنوب استان بواسطه طولانی بودن مسیر قطار تا مرکز کشور و سرعت پایین حرکت برای جابجایی مسافر و پاسخگویی به نیاز سفرهای داخلی مناسب نیست و برای جبران آن در پروژه میانگذر دریاچه ارومیه ظرفیت احداث خط اهن سریع السیر پیش بینی شده که تا کنون برای اجرای این طرح چند سرمایه‌گذار اعلام امادگی اولیه کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز