معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر لزوم ساماندهی متکدیان و کودکان کار در استان تاکید کرد

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۳:۳۹:۰۱
کد خبر: ۲۹۳۶۴۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر لزوم ساماندهی متکدیان و کودکان کار در استان تاکید کرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر لزوم ساماندهی متکدیان و کودکان کار در استان تاکید کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در جلسه‌ کمیته‌ ساماندهی متکدیان استان که با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری و تعدادی از مدیران و مسئولان استانی در سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد بر لزوم ساماندهی متکدیان و کودکان کار در استان تاکید کرد.

وی  تکدی گری را از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: حضور متکدیان در سطح شهر علاوه بر هم زدن چهره شهر، آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت که بایستی ساماندهی متکدیان از مهمترین اقداماتی باشد که در دستور کار مدیران و مسئولان استان قرار می گیرد.

رادفر افزود: ساماندهی متکدیان برعهده یک دستگاه و نهاد خاصی نیست و نیاز به یک اراده جمعی دارد لذا تمامی ادارات و نهادهای ذیربط باید در راستای جمع آوری و ساماندهی متکدیان تعام و همکاری لازم را داشته باشند تا قدمی برای رفع این معضل در جامعه برداشته شود.

وی فرهنگ سازی را یکی از مطالب اساسی در ریشه کنی تکدی گری در استان اعلام کرد و افزود: باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی جامعه و شفاف سازی کار های انجام شده برای جلوگیری از تکدی گری و اعلام اقدامات انجام شده به مردم بتوانیم بحث فرهنگی کمک نکردن به متکدیان حرفه ای در جامعه را گسترش دهیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود به آیین نامه اجرایی طرح ساماندهی کودکان خیابانی نیز اشاره کرد و افزود: در قالب این آیین نامه، دستگاههای مرتبط موظف هستند نسبت به شناسایی و جذب و پذیرش این کودکان اقدام نمایند و بعد از انجام اقدامات توانمندسازی، آنها را به آغوش خانواده‌های خود بازگردانند و در صورت نبود خانواده، حمایت‌ها ادامه یابد تا وارد بازار کار شوند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت‌های اجتماعی از کودکان خیابانی افزود: آموزش، بیمه خدمات درمانی و کمک‌های انسان دوستانه از جمله اقداماتی هستند که می تواند در اجرای بهتر طرح ساماندهی کودکان خیابانی مثمر ثمر واقع شود لذا از دستگاهها انتظار داریم در این راستا مجموعه اقدامات هماهنگی را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه این جلسه مدیر کل امور اجتماعی استانداری و سایر اعضای جلسه به ارائه گزارشی از روند برخورد با متکدیان حرفه ای در سطح استان و نحوه جمع آوری آنان و همچنین ساماندهی کودکان کار و خیابانی پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز