معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی:

کمیته عارضه یابی واحدهای مشکل دار تولیدی و صنعتی استان تشکیل می شود

۱۳۹۴/۰۳/۳۰ - ۱۳:۴۳:۰۸
کد خبر: ۲۹۳۶۵۱
کمیته عارضه یابی واحدهای مشکل دار تولیدی و صنعتی استان تشکیل می شود
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت تشکیل کمیته عارضه یابی واحدهای مشکل دار تولیدی و صنعتی استان تاکید کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، تقی کهوریان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که صبح امروز با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری برگزار شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 1000 واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که شرایط برای فعال سازی مجدد و بازگشت 400 واحد به چرخه تولید فراهم است که پس از فعال سازی این واحدها، در مرحله بعدی برای فعال سازی مابقی واحدهای راکد نیز تلاش های لازم صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: لذا در مقطع کنونی تمرکز ما بیشتر بر روی بازگشت سریع این 400 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید و فعالیت است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته عارضه یابی واحدهای مشکل دار تولیدی و صنعتی استان نیز گفت: این کمیته لازم است که توسط شرکت شهرک های صنعتی استان تشکیل شود و کار خود را برای عارضه یابی و بررسی وضعیت، مشکلات و عوامل تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی غیر فعال آغاز کند.

وی ادامه داد: نتایج این عارضه یابی می تواند در اختیار کمیته کارشناسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گیرد و به اتخاذ تصمیم گیری های بهتر برای بهبود، فعال سازی و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی غیرفعال منجر شود.

در ادامه این جلسه، موضوع پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش برای راه اندازی و فعال سازی چند واحد تولیدی و صنعتی استان مورد بحث و بررسی اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قرار گرفت.

گفتنی است، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور بررسی و تبادل نظر و هماهنگی برای حل و فصل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی، در همه استان های کشور و با عضویت استاندار (رئیس)، رئیس واحد استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت (دبیر)، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، رئیس واحد استانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس واحد استانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل امور مالیاتی استان، مدیر کل سازمان تأمین اجتماعی استان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تشکیل شده است.

بررسی علل رکود یا توقف واحدهای تولیدی و هماهنگی برای حل مشکل، بررسی و پیگیری رفع موانع مربوط به اشتغال با هماهنگی سازمان های مرتبط از جمله سازمان تأمین اجتماعی، بررسی و ارائه راهکار در خصوص اختلافات و یا مشکلات اجتماعی نیروی کار، بررسی اختلافات واحدهای تولیدی با دستگاههای اجرایی استانی از جمله سازمان امور مالیاتی و ارایه راهکارهای مناسب، کمک به تسریع، تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام تولیدی و حمایت و کمک به توسعه صادرات محصولات تولیدی استان از جمله وظایف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز