۶ یادمان شهدا در آذربایجان غربی ثبت ملی شدند

۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۰۸:۲۸:۱۲
کد خبر: ۲۹۶۵۱۷
۶ یادمان شهدا در آذربایجان غربی ثبت ملی شدند
مسوول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: شش یادمان شهدا در استان در ردیف میراث معنوی کشور ثبت ملی شدند.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، سرهنگ پاسدار حسنعلی چراغی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یادمان های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت، یادمان شهید بروجردی نقده، شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر جزو آثار ثبت شده در این مرحله هستند.

وی اضافه کرد: حفاظت از اسناد و آثار مربوط به دوران دفاع مقدس و انتقال این داشته ها و آثار به جا مانده به نسلهای بعد به بهترین شکل ممکن از مهمترین اهداف ثبت این یادمانهاست.

وی با بیان اینکه عملیات ثبت شش یادمان دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: یادمان های 14 شهید بند و شهدای جندالله ارومیه، شهید امینی و شهدای دارلک و خلبان شهید خالد حیدری مهاباد، شهدای دشت وزینه سردشت و شهید آبشناسان اشنویه این آثار را شامل می شوند.

مسوول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه شهدای آذربایجان غربی ادامه داد: این آثار ابتدا شناسایی و مطالعه شده و سپس پرونده های تهیه شده برای ثبت به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال می شود.

سرهنگ چراغی گفت: استاندار آذربایجان غربی در نشست راهیان نور استان نسبت به ایجاد زیر ساختهای لازم در 6 یادمان استان که به ثبت ملی رسیدند به همراه یادمان شهید امینی در مهاباد اعلام آمادگی کرده که امیدواریم با تحقق آن، زمینه بهبود بیش از پیش وضعیت این یادمانها فراهم شود.

آذربایجان غربی جزو استانهای مقصد برای کاروانهای راهیان نور شمال غرب کشور است که وجود مناطق عملیاتی مختلف در دوران دفاع مقدس باعث شده تا سالانه بیش از 200 هزار نفر از استانهای همجوار آذربایجان غربی از مناطق عملیاتی آن بازدید کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز