نخستین نمایشگاه فروش آثار فرهنگی، هنری قرآنی در آذربایجان غربی افتتاح شد

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۰۹:۵۴:۵۴
کد خبر: ۲۹۷۲۰۳
نخستین نمایشگاه فروش آثار فرهنگی، هنری قرآنی در آذربایجان غربی افتتاح شد
نخستین نمایشگاه فروش آثار فرهنگی، هنری قرآنی در آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، نخستین نمایشگاه فروش آثار فرهنگی، هنری قرآنی، روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه شهرستان ارومیه، علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار  و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی در سالن نمایشگاههای مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه افتتاح شد.

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل دینی و قرآنی در این ایام، اظهار داشت: در آستانه شب های قدر و ایام پر فیض ماه مبارک رمضان در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم امسال سلسله جشن های مختلفی را اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحت عنوان جشن رمضان برگزار کرد.

 وی ادامه داد: یکی از مراسماتی که برای ماه رمضان در نظر گرفته بودیم برپایی همین نمایشگاه است که به عنوان نمایشگاه حجمی قرآنی در موضوعات مختلف از جمله؛ نقاشی، معرب، منبت، کاشی کاری، دیگراتیف تشکیل شده است.

حجت الاسلام کریمی به تعداد آثار ارسالی اشاره و اضافه کرد: 211 اثر از هنرمندان تمام استان در بخش های مختلف شناسایی شد و آثار 51 نفر از هنرمندان در قالب 50 غرفه با موضوعات مختلف در معرض فروش و بازدید علاقه مندان قرار گرفت.

وی به آثار ارسالی از شهرهای مختلف اشاره و تصریح کرد: در استان ما هنرمندان زیادی وجود دارند و آثار دریافتی ما به ترتیب بیشتر از شهرهای ارومیه، میاندوآب، مهاباد و خوی است که در نوع خود بی نظیر است و در سطح کشور برگزاری چنین نمایشگاهی کم سابقه است.

حجت الاسلام کریمی به مدت زمان برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه به مدت 10 روز دایر است و علاقه مندان می توانند در طول این مدت از نمایشگاه و آثار موجود در آن دیدن کرده و با تخفیفی ویژه به خرید آثار منتخب خود اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی اظهار کرد: از خانواده های مذهبی و قرآن دوست و تمام کسانی که به هنر علاقه ای دارند دعوت می شود که برای بازدید از این نمایشگاه مراجعه کرده و موجب دلگرمی عوامل برگزاری این نمایشگاه شوند.

گفتنی است، نمایشگاه فروش آثار فرهنگی، هنری قرآنی آذربایجان غربی از 23 تیرماه در سالن نمایشگاههای مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برای بازدید عموم دایر است.

نظر شما