در جلسه شورای شهر مطرح شد:

سند جامع سرمایه‌گذاری و گردشگری ارومیه تدوین می‌شود

۱۳۹۴/۰۴/۱۷ - ۱۶:۱۷:۵۴
کد خبر: ۲۹۸۱۱۱
سند جامع سرمایه‌گذاری و گردشگری ارومیه تدوین می‌شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: باید با در نظر گرفتن نقشه راه اولیه در خصوص سرمایه‌گذاری نقشه راه کلی نیز در اسرع وقت با مشاور مربوطه به مرحله عقد قرار داد برسد تا هرچه سریع‌تر بسته جامع سرمایه‌گذاری تدوین و با اولویت‌بندی براساس نیازهای شهر ارومیه قابل ارائه به سرمایه‌گذاران مربوطه باشد.

هفتاد و هفتمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری مشارکت و گردشگری شورای اسلامی شهر با محوریت تدوین سند جامع سرمایه‌گذاری و گردشگری با نظارت مرکز مدیریت صنعتی برگزار گردید.

سیّد هادی ذاکر رئیس کمیسیون سرمایه گذاری مشارکت و گردشگری در این چلسه گفت: سرمایه‌گذاری تک بعدی بدون برنامه در هر شهر و منطقه‌ای باعث به وجود آمدن آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در آن شهر خواهد گردید.

ذاکر با اشاره به مراحل پایانی طرح تفصیلی شهر اورمیه خواستار تعامل بیش از پیش معاونت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری و معماری و شهرسازی در اتمام طرح تدوین سند جامع سرمایه گذاری و گردشگری شهر اورمیه و استفاده از ظرفیت‌های موجود به بهترین نحوه ممکن شد.

حسین بخشایشی نائب رئیس شورای اسلامی شهر اورمیه اظهار داشت: از سالیان گذشته در راستای جذب سرمایه‌گذار اقدامات قابل توجهی انجام شده و امروز با ممانعت از اقدامات جزیره‌ای در این راستا و با تعامل بیش از پیش ارگان‌های مرتبط می‌توان اقدامات شایانی در این راستا انجام داد.

بخشایشی با بیان اینکه کمیسیون سرمایه‌گذاری مشارکت و گردشگری برای اولین بار برابر نیازهای موجود در امر سرمایه‌گذاری با تهیه و تدوین سیاست‌های کلی شورای اسلامی شهر در دور چهارم تشکیل گردیده است خاطر نشان کرد: ضمن شناسایی دقیق موانع، مشکلات و ظرفیت شهر اورمیه طراحی برندی برای سالیان متمادی به عنوان نماد شهر اورمیه در دستور کار قرار گیرد تا در متن تمامی مطالعات و اقدامات در زمینه‌های مختلف برای شهرمان قرار گیرد.

حسین پناهی نائب رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری با اشاره به مرزی بودن شهر اورمیه گفت امروز مسئولین شهری و استانی باید در جهت تبدیل این ظرفیت مهم به فرصت‌های جذب سرمایه‌گذاری با تمام قُوا وارد عمل شوند و با افزایش تعامل اقدامات لازم را جهت تبدیل شهر اورمیه به شهری مهم در مبادلات اقتصادی منطقه انجام دهند.

پناهی در ادامه با مهم ارزیابی نمودن طرح سد شهرچایی تا اوچ گوزلو کورپو (پل سه چشمه) و از آن تا دریاچه اورمیه، استفاده از باغات طبیعی و رودخانه شهر را به عنوان یک فرصت بالقوه در امر سرمایه‌گذاری برای شهر اورمیه عنوان نمود.

دکتر محمدی عضو دیگر این کمیسیون گفت: باید با در نظر گرفتن نقشه راه اولیه در خصوص سرمایه‌گذاری نقشه راه کلی نیز در اسرع وقت با مشاور مربوطه به مرحله عقد قرار داد برسد تا هرچه سریع‌تر بسته جامع سرمایه‌گذاری تدوین و با اولویت‌بندی براساس نیازهای شهر اورمیه قابل ارائه به سرمایه‌گذاران مربوطه باشد.

در ادامه جلسه ضمن بررسی نامه‌های ارجاع شده به کمیسیون موضوعاتی چون: تدوین برنامه‌های لازم در اجرای طرح جامع سرمایه‌گذاری با نظارت مرکز مدیریت صنعتی و حضور دکتر رضازاده مشاور شهردار و نیز بررسی چالش‌های موجود در زمینه سرمایه‌گذاری در چشم‌انداز کوتاه مدت و بلند مدت همچون بی‌کاری و کم آبی در منطقه، احداث دهکده‌های سلامت و المپیک، پارک طبیعت، شهربازی مدرن، هتل‌های بین‌المللی، باغ وحش و ایجاد بسترهای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با شناساندن ظرفیت‌های بالای شهر اورمیه در قالب نمایشگاه‌های ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان مقرر گردید مشاور مطالعات راه‌اندازی تراموای شهری در جلسه آتی جهت ارائه توضیحات لازم در خصوص اقدامات انجام یافته در این حوزه در کمیسیون حضور یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز