جوانان بوکان روزانه درگیر بازی «کلش.آف.کلنز»

۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۲۰:۵۰:۰۸
کد خبر: ۲۹۸۸۴۹
جوانان بوکان روزانه درگیر بازی «کلش.آف.کلنز»
بازی "کلاش اف کلنز" این روزها به یکی از راه های گذراندن وقت جوانان ایرانی بخصوص بوکانی ها تبدیل شده است.

این روزها نام یک بازیِ مخصوص "تلفن های همراه هوشمند" به نام "کلاش اف کلنز" به شدت در میان جوان و نوجوان بوکان بر سر زبان ها افتاده است، که در قالب این بازی استراتژی به جنگ های قبیله ای پرداخته و از قلعه خود دفاع می کنند.

«کلش.آف.کلنز» یا جنگ قبایل بین جوانان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های پلتفورم اندروید و آی.او.اس محسوب می‌شود که تمام رده‌های سنی از پیش‌دبستانی تا دانشجو و بالاتر دختر، پسر، زن و مرد را شیفته خود کرده و موجب وابستگی جدایی‌ناپذیری شده است.

بازی اعتیاد آور کلش آو کلنز محدودیت سنی ندارد و این روزها وارد هر خانواده ای که می شوید یکی از اعضا و یا چند عضو خانواده بازی کلش را دارند و دور هم جمع شدن خانوادگی دیگر همانند گذشته نیست بلکه این بازی جای گفت و گو های خانوادگی را هم گرفته است.

** این بازی که در ابتدا رایگان است با پیشرفت در بازی، بازیگر خود را مجبور به صرف هزینه‌های میلیونی برای رسیدن به سطوح بالاتری از بازی می‌کند که شاید برای عامه مردم غیرقابل باور باشد شخصی که در ایران زندگی می‌کند برای انجام این بازی یک تا چند میلیون تومان بپردازد،فنلاندی ها روزانه بیش از ۶۵۴۰۰۰ دلار از این بازی انلاین پول در می اورند.

این بازی که به صورت آنلاین انجام می شود، کوشش برای کنترل یک دهکده و منابع است که مورد هجوم دیگران قرار می گیرد. این خلاصه ای بود از بازی آنلاینی که در تمام گوشی های دوستان آشنایان و حتی کودکان خودتان دیده میشه اما موضوع این بازی به کجا ختم میشه این بازی که از صدای دالبی و گرافیک حرفه ای استفاده شده یکی از پر طرفدارترین بازیهای رایانه ی که جوانان بوکان در گیر آن هستند.

** جوانان زیادی در شهرستان بوکان روزانه درگیر این بازی هستند بدون اینکه بفهمند دارند از چه چیزی استفاده می کنندو روزانه چقدر به اقتصاد کشور های بیگانه کمک می کنند این بازی ساخت آمریکا است که نماد فراماسونی دارد اگر دقت کرده باشید مثلث ای که در سینه ی بز قرار دارد در آن یک چشم است که این نماد شیطان پرستی و فراماسون است که آن مثلث بیشتر شبیه به کوه یک چشمی است که همه ی مردم فراماسونی اعتقاد دارند که آن کوه همه ی جهان را میبیند.

وابستگی جوانان ونوجوانان بوکان به این بازی به اندازه‌ای است که حتی برای ادامه بازی و رسیدن به انتها و دست یافتن به پیروزی، گاهی تا یک سال و بیشتر نیز طول کشیده که طبیعی است در این مدت طولانی به صورتی نرم بازی مذکور آثار مخرب خود را بر فرد خواهد گذاشت.

اعمال خشونت و غارت کردن دیگران برای پیشرفت خود در فضای گرافیکی بالا موجب جذابیت این بازی در بین جوانان شده است براستی مسئولین ما برای جوانان چه کارههای انجام دادند.

ازمهمترین معایب که این بازی به جوانان می دهد:

راهکاری برای آموزش دزدی

این بازی موجب شده که فرزندان به یکدیگر بی‌احترامی کنند و به حرف بزرگترها نیز بی‌اعتنا شوند که این خود می تواند عواقب بعدتری رابه دنبال داشته باشد.

متأسفانه نه از سوی خانواده و نه از سوی نهادهای متولی هیچگونه نظارتی در این گونه بازی ها وجود نداشته و محدودیت سنی برای جوانان مرزبندی نشده است یعنی با ارزان ترین قیمت ها جوانان می توانند به راحتی به انواع بازی ها دسترسی پیدا کنند این بازی باعث افت تحصیلی و انزوا و گوشه گیری نوجوانانی جوانان بوکانی شده است که اعتیاد به بازی های اینترنتی دارند.

نظر شما