بیانیه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان آذربایجان غربی بمناسبت روز خبرنگار

۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۱۶:۵۵:۲۹
کد خبر: ۳۰۶۴۶۳
بیانیه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان آذربایجان غربی بمناسبت روز خبرنگار
هفده سال پیش در چنین روزی محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و جان بر سر پیمان حرفه ای خویش نهاد و اینگونه در ایران اسلامی، 17 مرداد " روز خبرنگار" نام گرفت.
اکنون، هفدهم مرداد، پاسداشت اندیشه ورزانی است که با درایت و دلسوزی خود  و با علم به رسالت عظیم خویش بر صحیفه تاریخ می نگارند. رسانه نگارانی که چشمان بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه داخلی و بین‌المللی هستند و همواره رسالت خویش را از دریچه تعهد و امانت‌داری تعریف می کنند. آنانی که وجدان بیدار جامعه اند و همچون دیده‌بانان صادق برای اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق رویدادها در تلاش اند و در این مسیر پر فراز و نشیب، از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند و تلاش می‌کنند تحت تأثیر جوسازی‌ها، شایعه پراکنی‌ها، هیاهو‌آفرینی‌ها، شانتاژهای خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرند.
بی شک، مشکلات صنفی و حرفه‌ای خبرنگاران و روزنامه نگاران استان برغم توجه و تلاش دولتمردان و  بهبود فضای اطلاع رسانی، هنوز این قشر پرتلاش را درگیر خود نموده و به جای خود باقی است، از این رو، برنامه ریزی و حرکت در جهت کاستن از این مشکلات و رفع دغدغه های صنفی فعالان رسانه در استان، باید بیش از پیش مورد توجه و عمل دست اندرکاران و مسئولان قرار گیرد و برای رفع این مشکلات و دغدغه‌ّها دست به کار شوند.
استقرار دولت تدبیر و امید همراه با اصرار بر اعتدال و قانون گرایی، باعث تحول در فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه شده که در این مسیر،خبرنگاران و روزنامه نگاران به واسطه نقش مهمی که در گردش آزاد اخبار و اطلاعات در جامعه دارند می توانند با اطلاع رسانی فعال، همراه با نقد سازنده و منصفانه، نقش بسزایی در برقراری ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان ایفا نمایند. بنابراین انتظار می رود خبرنگاران با پرسشگری آگاهانه، منصفانه و فعالانه و مسئولان با پاسخگویی متعهدانه و مردم مدارانه، زمینه‌ّهای افزایش همزبان، همدلی و رضامندی مردم، این ولی نعمتان جامعه را که بزرگترین سرمایه اجتماعی جامعه است، فراهم آورند.
بسی بر خود می بالیم که خبرنگاران معتقد و کوشای استان آذربایجان غربی، همواره تعامل مثبت، سازنده و ارزشمند خود را با «شورای هماهنگی روابط عمومی های استان » و همه اعضای این تشکل داشته اند و در انعکاس اخبار مربوط به دستگاههای اجرایی و نقد مشفقانه و منصفانه آنان در قالب خبر، گزارش، مصاحبه، تحلیل و... برای نظارت درست بر جامعه و قدرت، اهتمام ویژه ورزیده‌اند.
شورای هماهنگی روابط عمومی های استان آذربایجان غربی که خود را عضوی از خانواده بزرگ نظام اطلاع رسانی کشور و همراه و یاور جامعه خبری می داند، بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید «محمود صارمی» و دیگر شهدای عرصه خبر و رسانه، تلاش خستگی ناپذیر فعالان رسانه که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند را ارج می نهد و از خداوند منان، آرزوی موفقیت آنان را در راستای تعالی ارزشهای انقلاب اسلامی طلب می‌نماید.
 
                                     شورای هماهنگی روابط عمومی استان آذربایجان غربی
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز