رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه :

تعامل خوب ما با اداره کل بیمه سلامت در هیچ استانی همتا ندارد

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۱۷:۴۵:۴۲
کد خبر: ۳۰۷۶۶۰
اجلاس سراسری مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان با حضور دکتر آقازاده ریاست دانشگاه علوم پزشکی ارومیه قائم مقام ، معاونین درمان ، دارو و غذا و امور بهداشتی و روسای شبکه های بهداشتی شهرستان ها و روسای بیمارستان ها و مدیرکل بیمه سلامت استان در سالن ای‌دی‎سی دانشگاه علوم پزشکی در روز یکشنبه 18 مرداد ماه برگزار گردید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، اجلاس سراسری مدیران شبکه های بهداشت و درمان استان با حضور دکتر آقازاده ریاست دانشگاه علوم پزشکی ارومیه قائم مقام ، معاونین درمان ، دارو و غذا و امور بهداشتی و روسای شبکه های بهداشتی شهرستان ها و روسای بیمارستان ها و مدیرکل بیمه سلامت استان در سالن ای‌دی‎سی دانشگاه علوم پزشکی در روز یکشنبه 18 مرداد ماه برگزار گردید.

در این جلسه دکتر نانبخش مدیر کل بیمه سلامت استان ابتدا در خصوص موارد بهداشتی و تفاهم نامه 15/1 که بین وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران منعقد گردیده است صحبت و اذعان داشت که دستورالعمل 15/1 یک تفاهم نامه بهداشت محور است و مطالعه مجدد این دستورالعمل همواره مورد تاکید می باشد.

مدیر کل بیمه سلامت در این نشست تاکید کرد که اصول محوری ما در بخش روستایی دریافت خدمات از سوی بیمه شدگان می باشد یعنی ما تاکید داریم که روستاییان می بایست خدمات مورد نیاز خود را دریافت نمایند زیرا که سرانه آنها قبلا توسط دولت تامین و به معاونت بهداشتی پرداخت شده است.

معاونت بهداشتی دانشگاه می بایست خدمات مطلوب را به هر نحو ممکن به روستاییان ارائه دهد خواه در مرکز بهداشت روستایی یا مرکز بهداشت معین یا اورژانس بیمارستان ، دریافت خدمات از سوی بیمه شدگان اصل است بطوری که قائدتا بیمه شده روستایی نمی بایست هزینه اضافی از جیب پرداخت نماید همچنین ایشان اعلان نمودند که تاپایان تیرماه سالجاری هزینه های پرسنلی سطح یک روستایی به دانشگاه پرداخت شده و هزینه پرسنلی مردادماه نیز جهت پرداخت آماده است.

دکتر نانبخش در خصوص سیستم درمانی اعلام داشت : به جهت تسریع در روند پرداخت و سرعت بخشیدن به سیستم رسیدگی از اول فروردین ماه اسناد بیمارستانی بصورت رندوم رسیدگی خواهد شد.

وی تاکید نمود که بیمه سلامت بهمراه سایر بیمه ها و دانشگاه علوم پزشکی در واقع سلامت استان را تامین می کنند.

در ادامه وی گزارشی از روند تحویل پرونده های درمانی بیمارستان ها به بیمه سلامت را برای حاضران قرائت نمود که طبق جدیدترین آمار آخرین پرونده های بیمارستانی تحویل شده به بیمه سلامت مربوط به اردیبهشت ماه 94 می باشد و هیچ پرونده های مربوط به خرداد و به بعد تحویل بیمه سلامت نگردیده است.

دکتر آقازاده هم در این جلسه ضمن تقدیر از همکاری اداره که بیمه سلامت با دانشگاه گفت : تعامل خیلی خوبی که با بیمه سلامت داریم در هیچ استانی همتا نداشته است . ایشان همچنین بیمه سلامت را بعنوان ابزار نظارتی دقیق برای دانشگاه برشمردند که نظرات آن میتواند راهگشا باشد.

ایشان در ادامه افزود : قدر این اعتبارات را بدانید که امسال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اعتبارات مناسبی به سیستم درمانی وبهداشتی تزریق می شود و بودجه سال آتی شاید انقباضی تر تنظیم گردد در این حال ما هیچ مشکلی با بیمه سلامت نداریم و باید با  یکدیگر برا اجرای احسن موارد تلاش کنیم.

در ادامه دکتر حسنی معاونت درمان دانشگاه گفت : ما نباید بیمه ها را بعنوان صندوق نگاه کنیم و باید خدمت درست ارائه دهیم و مبالغ خدمات ارائه شده خود را دریافت کنیم.

ایشان در ادامه از عدم ثبت درست و به موقع اطلاعات بیماران و اطلاعات هزینه ها بعنوان مشکل بزرگ عنوان کرد.

در پایان دکتر نانبخش پاسخگوی سوالات روسای شبکه ها و بیمارستان های حاضر در جلسه شد.

 

نظر شما