خرید از بازارچه مرزی ماکو به جای ترکیه

۱۳۹۴/۰۵/۲۳ - ۱۱:۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۰۷۹۴۳
خرید از بازارچه مرزی ماکو به جای ترکیه
طی روزهای گذشته میزان سفر اتباع ایرانی به ترکیه از طریق مرزهای زمینی به شدت کاهش یافته و مسافران ترکیه ترجیح می‌دهند از بازارهای مرزی واقع در منطقه آزاد ماکو برای خرید استفاده نمایند

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، بعد از اتفاقات روی داده در کشور ترکیه و درگیری بین ارتش و پلیس این کشور با شورشیان پ ک ک و همچنین حمله به شمال سوریه جهت مقابله با آنچه داعش گفته می‌شود، آرامش از این کشور رخت بسته و حملات به ایستگاه های پلیس و مراکز تجمع گردشگران جایگزین آن شده است.

بر همین اساس و بعد از حمله مسلحانه به اتوبوس گردشگران ایرانی در ترکیه که منجر به کشته شدن یک نفر و مجروح شدن سه نفر دیگر شد، کنسولگری ایران در ارزروم و سفیر ایران در ترکیه از هموطنان ایرانی خواست که از سفر غیر ضرور زمینی به ترکیه خودداری کرده و حدالامکان روزها وارد ترکیه شوند. طی روزهای گذشته میزان سفر اتباع ایرانی به ترکیه از طریق مرزهای زمینی به شدت کاهش یافته و مسافران ترکیه ترجیح می‌دهند از بازارهای مرزی واقع در منطقه آزاد ماکو برای خرید استفاده نمایند.

حسین فروزان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این باره می‌گوید: از بدو احداث بازارهای مرزی با افزایش ورود چشمگیر گردشگر داخلی مواجه بودیم که برای خرید از این بازارها وارد منطقه آزاد ماکو می شدند. اما بعد از این حوادث که امیدواریم هر چه زودتر آرامش به کشور همسایه برگردد، با رشد تصاعدی گردشگرانی مواجهیم که به قصد خرید و همچنین استفاده از فرصت‌های گردشگری منطقه، به ماکو می‌آیند.

وی تصریح کرد: کالاهای بازارهای مرزی، طبق فلسفه وجودی آنها، مواد غذایی، وسایل خانگی و البسه با برندهای معتبر را می فروشند و بشدت از فروش و عرضه کالاهای چینی و بی کیفیت جلوگیری شده و همین نیز موجب گشته با توجه به قیمت بسیار مناسب و کیفیت بالای کالاهای عرضه شده، مقصدی برای گردشگرانی تبدیل شود که به قصد خرید می‌خواهند از کشور خارج شوند.

هم اکنون با توجه به تعطیلات تابستانی تمام اماکن اقامتی منطقه آزاد ماکو و حتی مهمان سراهای ادارات دولتی نیز که توسط ستاد تسهیلات سفر مهیای پذیرای مسافران می باشد پر شده است و علاوه بر منازل استیجاری مردم ، چادرهایی که توسط هلال احمر و منطقه آزاد ماکو در پارک ها تدارک دیده شده اند از خانواده های گردشگران پذیرایی می‌کنند.

طبق گفته مدیرعامل منطقه آزاد ماکو روزانه بین 2 تا 2500 نفر گردشگر وارد منطقه می شوند که اکثریت آنها سفر خود را یک روزه تنظیم کرده اند و برخی نیز دو تا 4 روز در منطقه می مانند.

زراعت پیشه یکی از گردشگران زنجانی می گوید : سه خانواده ایم که قصد سفر به ترکیه را داشتیم اما با توجه به مسایل پیش آمده ترجیح دادیم در منطقه آزاد ماکو دو روز بمانیم و کالاهایی هم که قرار بود از ترکیه بخریم را از همین منطقه خریداری کردیم و قیمت های مناسبی هم داشتند.

منطقه آزاد ماکو واقع در شمال غرب کشور و استان آذربایجان غربی واقع است که با 500 هزار هکتار مساحت بزرگترین منطقه آزاد کشور و دومین منطقه آزاد جهان بعد از منطقه آزاد شانگهای چین می باشد. در منطقه آزاد ماکو بیش از 300 اثر تاریخی ثبت شده و دهها اثر طبیعی که برخی از آنها مانند چشمه ثریا ، کویر بورالان و بزرگترین کلاهک سنگی خمیده دنیا، از جمله منحصر بفردترین آثار طبیعی می باشند که در کنار آب و هوای مطلوب تر نسبت به سایر نقاط کشور که بیش از 11 ییلاق را در خود جای داده است مقصد سفری برای گردشگران داخلی و خارجی شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز