دومین خانه بزرگ و مجهز اسکواش کشور در ارومیه افتتاح شد

۱۳۹۴/۰۶/۰۵ - ۱۵:۳۳:۱۰
کد خبر: ۳۱۱۹۱۴
دومین خانه بزرگ و مجهز اسکواش کشور در ارومیه افتتاح شد
همزمان با چهارمین روز هفته دولت پروژه خانه اسکواش ارومیه با حضور مسئولین استانی و جامعه ورزشی استان و شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.

به گزارش برنا آذربایجان غربی محمد حضرت پور شهردار ارومیه در آیین افتتاحیه خانه اسکواش ارومیه که در چهارمین روز هفته دولت برگزار گردید گفت: هدف مجموعه شهرداری کمک به توسعه ورزش در ابعاد مختلف همگانی و قهرمانیست و از اینرو همواره خود را جدای از اداره کل ورزش و جوانان ندانسته و نخواهد دانست.

حضرت پور تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ ورزش و مبارزه جدی با گرایش به مواد مخدر را یکی از ملزومات اصلی مسئولین دانست و گفت: همه باهم باید در راه سلامت و نشاط جامعه تلاش کنیم و به تبع آن یکی از بهترین روش ها ورزش می باشد.

شهردار ارومیه ابراز امیدواری کرد با مدیریت شایسته دکتر چمن گلی در رأس ورزش استان علاوه بر توسعه فراگیر ورزش همگانی و نشاط و سلامتی جسمی و روحی گام های خوبی نیز در برگزاری مسابقات معتبر و مهمی چه در سطح کشور و چه در سطح بین المللی و جهانی برداشته شود.

محمد حضرت پور ایجاد فضایی پرجنب و جوش و آکنده از نشاط و سلامتی و نیز برگزاری مسابقات متعدد ورزشی و برنامه های ارزشمند فرهنگی و حوزه جوانان را نتیجه همگرایی مدیران دستگاه های اجرایی و بخصوص حمایت های استاندار محترم دانست و از تلاش های دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان تقدیر نمود.

دکتر هوشنگ عطاپور مدیرکل فرهنگی و امور اجتماعی استانداری نیز در این مراسم با تبریک هفته دولت و میلاد باسعادت امام رضا (ع) گفت: امروزه نداشتن اقتصاد ورزش، اقتصاد اجتماعی، اقتصاد درمانی و موارد مشابع باعث شده ما متحمل هزینه های زیادی در عرضه خدامات باشیم در حالیکه می توان با فرهنگ سازی و اتخاذ تدابیر اصولی و علمی جلوی این هزینه های زاید را گرفت.

عطاپور همچنین با تأکید بر اینکه امروز تنها 20 درصد مردم در جریان شرایط درمانی قرار دارند و 80 درصد بقیه می توانند با پرداختن به ورزش و تغذیه مناسب از بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری نمایند گفت: با فرهنگ سازی و توسعه ورزش های همگانی بخصوص ورزش هایی چون : پیاده روی و دوچرخه سواری، کوه پیمایی و ...که شاید بیش از 20 سال است که ساز و کار فرهنگی و مهندسی آن در کشورهای مترقی دنیا ایجاد شده است می توانیم ضریب سلامتی جامعه را افزایش دهیم.

دکتر چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با تبریک هفته دولت و میلاد خجسته امام رضا (ع) و با تقدیر از تلاش های مدیران قبلی و تمامی افراد دلسوز به ورزش گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که باید از فرصتی بنام دکتر سعادت استاندار آذربایجان غربی که فردی بسیار توانمند و با پشتکار هستند و همواره به توسعه ورزش و مبانی فرهنگی و مسائل امور جوانان عنایت خاصی دارند افزود: ورزش معنایی جز دوستی و همدلی و مهربانی در دایره اخلاق و پهلوانی نیست و ما امروز خدمت به مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان عزیر را رسالتی ارزشمند می دانیم و در این راه باید از همکاری صمیمانه شهردار محترم و ورزش دوست ارومیه که به حق همراه همیشگی ورزش می باشند تقدیر و تشکر نماییم.

وی با اشاره به افتتاح 6 پروژه مهم ورزشی استان در هفته دولت گفت: خانه اسکواش ارومیه دومین سالن بزرگ و البته مجهز کشور پس از کیش می باشد که امروز به حول و قوه الهی با مساحت 550 متر مربع و اعتباری بالغ بر 5000 میلیون ریال شامل: 3 کورت استاندار با قابلیت برگزاری مسابقات مهم و معتبر حتی در سطح جهانی می باشد.

دکتر چمن گلی برگزاری مسابقات نشنال کلوز اسکواش قهرمانی مردان کشور در ارومیه و خانه جدیدالتأسیس اسکواش را به فال نیک گرفت و از تلاش های رئیس هیأت استان تقدیر نمود.

در ابتدای این مراسم دکتر سلمان فرضعلی پور رئیس هیأت اسکواش استان به ارائه گزارشی از مسابقات نشنال کلوز و خانه اسکواش ارومیه پرداخت.

در پایان این مراسم از تلاش های مهندس علیرضا سلیم زاده، مهندس کریم شیخ زاده و مهندس رضا تقی زاده همکاران حوزه فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان در مراحل مختلف تکمیل و تجهیز این پروژه با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز