چهل و سومین یادواره ۲۰۰ شهید دانشگاه تبریز و علوم پزشکی در ارومیه برگزار شد

۱۳۹۴/۰۶/۱۳ - ۱۱:۰۲:۰۳
کد خبر: ۳۱۴۳۱۹
چهل و سومین یادواره ۲۰۰ شهید دانشگاه تبریز و علوم پزشکی در ارومیه برگزار شد
چهل و سومین کنگره بزرگداشت دانشگاه تبریز و علوم پزشکی با حضور وزرای دولت اصلاحات در ارومیه برگزار شد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،  چهل و سومین کنگره 200 شهید دانشگاه تبریز و علوم پزشکی محسن مهرعلیزاده رئیس گردشگری اتاق بازرگانی و رئیس سازمان تربیت بدنی سابق ، احمد خرم وزیر راه و ترابری و علی عبدالعلیزاده وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات ، سعادت استاندار آذربایجان غربی و مسئولین دانشگاه تبریز در محل آمفی تئاتر دانشگاه ارومیه حضور داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام دکتر سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ارومیه طی سخنانی گفت : دشمنان همیشه علیه اسلام و میهن اسلامی در حال دشمنی هستند و ما باید همیشه آمادگی داشته باشیم و شهدا با عزت و مقام عظیمی که دارند راه سعادت و پیروزی را به ما نشان دادند .

وی از برگزار کنندگان مراسم که بدون توجه به گرایشات سیاسی در 43 دوره یاد و نام این شهیدان را گرامی داشته اند تقدیر نمود .

مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی نیز در این مراسم در سخنانی گفت : این 200 شهید همچون سایر شهدا به عهدی که با خدایشان بسته بودند وفا کردند و چنین یادواره هایی برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره و عظمت آنان باید تداوم داشته باشد .

وی با بیان اینکه یکی از این  200 شهید شاخص شهید  مهدی باکری  که فرغ التحصیل دانشگاه تبریز بود گفت : ویژگی بارز این شهید بزرگوار ایجاد وحدت در منطقه بود و بانی همدلی در استان آذربایجان غربی بود .

مهندس سعادت گزارشی از عملکرد دولت در احیای دریاچه ارومیه ارائه کرده و افزود : در حال حاضر در ابعاد فرهنگی ، اجتماعی و اجرایی اقدامات خوبی در حال انجام است .

خورشیدی دبیر اجرایی کنگره نیز طی سخنانی با بیان اینکه از 200 شهید 17 شهید از آذربایجان غربی بوده و ستاره شهیدان شهید باکری از این استان سلحشور است از برگزار کنندگان مراسم و از جمله دانشگاه علوم پزشکی تشکر کرد و گفت : تمامی سازمانهای دخیل در برگزاری این کنگره با کمال میل و رغبت خالصانه در این امر شرکت نموده اند که جای تقدیر دارد .

وی افزود : در این 43 دوره برگزاری کنگره ، هیچگونه تمایلات و اهداف سیاسی وجود نداشته و صرفا عشق به شهدا و وظیفه در مقابل این ایثار گری ها و زنده نگهداشتن یاد این عزیزان سر لوحه اجرای این یادواره ها بوده است .

دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه نیز یکی دیگر از سخنرانان بود که برگزاری این کنگره را بسیار مغتنم دانست و شناساندن این فداکاریها و از خود گذشتگی ها را وظیفه ای همگانی عنوان کرد .

وی در بیان خاطره ای از شهید جعفر حب نقی ، خلوص نیت و تواضع را از ویژگیهای این شهید بزرگوار نقل کرد .

در این مراسم یاد و خاطره 200 شهید دانشگاه تبریز و علوم پزشکی که  17 شهید به استان آذربایجان غربی تعلق داشتند گرامی داشته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز